صفحة: 14

14 שהתופעה של ערים גדולות אינה ייחודית רק למדינות מפותחות כמו יפן וארצות . הברית , אלא גם למדינות מתפתחות כמו מצרים איורים . 4 דמות אחת מדמה קרטוגרף , מומחה לתחום המפות ת דמויות מצוירות . את הספר מלוו מדמות ילדים בני גילם של התלמידים והן מדברות נוספות דמויות מצוירות והמיפוי ו הוא חלק מוסרות מראן ודבריהן מתובלים בקורטוב של הומור , והמידע שהן בשפתם . היא לעורר עניין . תפקיד הסצנות המצוירות אמתית יכולה להיות שמהתרחשות חוליה םהדמויות הלקחת חלק בתהליך החקר . איורי את רצונם בתלמידים ולעורר ולהאיר מרכיבים : להבהיר ם לבין הטקסט ותפקיד התלמידים מקשרת ומתווכת בין לעורר את ו שונים בנושאי הלימוד , לעורר שיח דבור ודיונים , ליצור עניין ומעורבות , דנות הדמויות 40 בעמוד , . לדוגמה של הדמויות המצוירותן דבריה על התלמידים להגיב כפי שהדברים באים לידי ביטוי באטלס . תוך , במיקומן של ארצות ובמרחקים ביניהן כך גם לקחת חלק בתהליך ולהביע את דעתם . התלמידים כדי הפעילות הן מזמינות את ובעמודים נוספים בספר . 55 בעמוד המשולבות בספר הפעילויות המבוססות על הפקת מידע , : פעילויות פשוטות יחסית נות וָ מגוּ ספר כולל פעילויות ה המצריכות חשיבה , ופעילויות מורכבות יותר חזותי ; בסיסי מן הטקסט ומן החומר ה אחרות ה ניתוח , פירוש וכדומה . יש פעילויות שלביצוען נדרש זמן מצומצם , ו – מופשטת יש פעילויות המתאימות לעבודה עצמית , ויש ולביצוען נדרש זמן רב . , מקיפות יותר כאלה המיועדות לעבודת צוות או לעבודה במליאת הכיתה . ההיצע העשיר של הפעילויות נועד לאפשר בחירה בהתאם לשיקולים שונים : המקצוע , המורה , . היצע רב ומגוּוָן כזה מאפשר גמישות , החשובה כל כך בתהליך ההוראה . ים התלמיד ת " לתפור " תכניות לימוד שונות , ובכך להיענות לצורכי הלמידה הגמישות מאפשר וההוראה בכיתה ההטרוגנית . המורה יכול לבחור פעילויות מתוך אלה המובאות בספר לפי שיקול דעתו ולפי מידת הרלוונטיות שלהן לכיתה שלו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار