صفحة: 39

39 תשובה אפשרית אחת היא "לקרב" את הפריפריה למרכז אם המדינה תקים רשת באמצעות השקעות בתחבורה . של כבישים, קווי רכבת מהירה, או קווי אוטובוס בתדירות גבוהה בין האזורים, הפריפריה תהיה חלק מהמרכז ופתרנו את הבעיה, לא ? הבעיה היא שאם תושבי הפריפריה ייסעו מדי יום למרכז, יישובי הפריפריה יהפכו ל"ערי רפאים" במהלך שעות היום, ו״ערי שֵׁינָה בלילה״ . מכל בחינה שהיא, זו תוצאה לא רצויה . תוספת כלי הרכב ועומסי התנועה בדרכים במקרה הזה גם אינם מבשרי טובות, לא לתושבי המרכז ולא לתושבי הפריפריה . יתרה מכך, אנשים, בכל גיל, מעדיפים וצריכים לקבל את כל השירותים שמגיעים להם : חינוך, בריאות או רווחה קרוב לבית . תשובה אפשרית אחרת היא לקדם את איכות החיים לדאוג לחינוך ברמה גבוהה שיאפשר השתלבות בפריפריה . בשוק התעסוקה המודרני, ליצור מקומות תעסוקה בשכר גבוה, לספק שירותי בריאות ברמה דומה לזו שבמרכז ועוד הצעות ברוח דומה . אך גם היישום של פתרון זה כרוך בקשיים . במשך השנים השקיעה המדינה משאבים רבים שמטרתם הייתה למשוך תושבים לפריפריה ולשפר את איכות החיים בה באמצעות עידוד השקעות הון, הטבות מס, תוכניות חינוך והקמת בסיסי צבא חדשים . למרות ההשקעה, בחלק מהיישובים הפערים נותרו בעינם . תחנת הרכבת - קרית מוצקין ( צילום : ניר ודל ) ואולי התשובה שונה לגמרי ? אולי למידה מרחוק ועבודה מרחוק, באמצעים דיגיטליים, יקרבו את המרכז לפריפריה ? מה דעתכם ? אילו הייתם יכולים להחליט בעניין, כיצד הייתם משקיעים את המשאבים במטרה לקדם את יישובי הפריפריה ? אילו שיקולים היו מנחים אתכם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار