صفحة: 41

שרד מבקר המדינה בדק את מצב התחבורה בישראל, ובחודש מרס 2019 פרסם דוח ששמו - "משבר התחבורה הציבורית" . הדוח נפתח בדברים אלה : מ אכן, הכבישים עמוסים ורבים מאיתנו תקועים שעות רבות בפקקים . למה הכבישים עמוסים ? כי הרבה אנשים נוסעים לאותם יעדים באותן שעות, בעיקר בשעות ההגעה למקומות עבודה והחזרה מהם . למה אנשים נוסעים ברכב פרטי ? כי לעיתים קרובות חסרה תחבורה ציבורית מספקת שתביא אותם ליעדם בצורה יעילה ונוחה, וגם כי רוב האנשים אינם מגלים אחריות סביבתית ואינם מתארגנים לנסיעה משותפת . המציאות התחבורתית שעימה מתמודדים תושבי ישראל בשנת 2019 מדי יום ביומו היא קשה . עומסי התנועה בכל בוקר ובכל ערב הם כבדים . התמשכות הנסיעות לעבודה או לעיסוקים השונים והחזרה מהם נוגסת בזמנם היקר של התושבים, פוגעת בפריון העבודה, מביאה לאי - מיצוי הפוטנציאל של התוצר המקומי הגולמי ושל ההכנסות ממיסים, ואף גורמת לזיהום אוויר ולמפגעי רעש . לגבי האדם היחיד, השעות הרבות בדרכים מקטינות את הזמן הפנוי, פוגמות באיכות החיים ויוצרות תחושת תסכול ומתחים מיותרים . מחד, קיימת תופעה עגומה של עומסי תנועה כבדים בערים הגדולות . . . ובצירי התנועה הבין - עירוניים המובילים אליהן, ומנגד - שירותי התחבורה הציבורית אינם ברמה הנדרשת להתמודדות עם בעיה זו . לעומסי התנועה במדינה יש משמעויות כלכליות כבדות שמוערכות בעשרות מיליארדי ש"ח בשנה . בשל כל האמור, ומאחר שהעומסים אף צפויים להחריף מאוד בעתיד, נדרש לנקוט אמצעים מיידיים ויעילים לפתרונם . צפיפות התנועה ביחס לאורך תשתית הכבישים במבחר מדינות, 2014 3,000 2,500 2,000 1,500 1,000 500 0 נוסעים במכוניות כלי רכב אחרים מקור : Environment at a Glance 2015 : OECD Indicators קנדהניו - זילנדשוודיהספרד OECDהפוריא OECDOECDהקירמא OECDלארשיגרובמסקולהינטירב אסיה 1,000 כלי רכב לק"מ 41

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار