صفحة: 55

במקצוע "גאוגרפיה – אדם וסביבה" הלימוד המקיף של הגאוגרפיה של ארץ ישראל על נופיה הפיזיים והאנושיים, כמקצוע חובה בכיתה ט, מעיד על החשיבות שיש להיכרות מעמיקה של כל תלמיד ותלמידה עם המרחב שבו אנו חיים . מארז הלמידה "המרחב הישראלי", שגיליון זה הוא חלק ממנו, מתמקד בניתוח של המרחב הישראלי ובהבנה שלו . כל זאת תוך עיסוק בסוגיות גאוגרפיות רלוונטיות, מהותיות וערכיות הדורשות ראייה מערכתית הן בהיבט הארצי והן בהיבט האזורי - עולמי . מארז הלמידה כולל : - שלושה גיליונות של כתב העת "המרחב הישראלי" . - סביבה דיגיטלית המקנה ידע, מיומנויות וערכי חברה וסביבה בישראל . בסביבה זו שפע של פעילויות, מפות, משימות אישיות וקבוצתיות ויחידות הערכה . חלק מהפעילויות מקושרות לאטלס דיגיטלי מעודכן ומתעדכן . אל מרבית הפעילויות תגיעו באמצעות אפליקציית . השילוב של כתב העת והסביבה הדיגיטלית מקנה הבנה מעמיקה של המרחב הישראלי : "ישראל – אדם, חברה וסביבה", ורק שני המרכיבים יחד – כתב העת והסביבה הדיגיטלית, יוצרים מארז הנותן מענה לתוכנית הלימודים לכיתה ט . הגיליון "נוף, אקלים וסביבה" והסביבה הדיגיטלית שלו עוסקים בנושאים הבאים : 1 . גבולות ומקומה של ישראל במזרח התיכון • גבולות הארץ והמדינה • גבולות ישראל כיום • שינויים בתוואי הגבולות • ישראל במזרח התיכון – אזור מעבר במרכז הגשר הבין יבשתי • מפגש נופים תרבותיים במזרח התיכון 2 . אקלים וסביבה • אקלים ארץ ישראל – מפגש בין אקלים ים תיכוני לאקלים מדברי • אזורי האקלים – תפרוסת ומאפיינים • הגורמים לשונות בין אזורי הארץ השונים • תופעות אקלים ומזג אוויר קיצוניות • אתגר החיים באקלים המדברי והערבתי • התחממות גלובלית 3 . נוף וסביבה • מגוון נופים בישראל • מערכות נוף – תבליט נוף אורכי – רצועות אורך • היווצרות מערכות נוף • יחסי גומלין בין אדם לסביבה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار