صفحة: 31

7 מרינה, אשקלון נמלי ים בין - לאומיים נמלי הים מחברים את ישראל לעולם ומשמשים בעיקר להובלת סחורות . ככל שתהליכי הגלובליזציה מואצים, כמות גדולה יותר של סחורות עוברת ממדינה למדינה, והיקף הפעילות בנמלים גדל . שני נמלי הים הגדולים של ישראל הם נמל חיפה הנמצא במפרץ טבעי, ונמל אשדוד שלצורך הקמתו נבנה שובר גלים ויובשו חלקים מהים . נמלי הים מעניקים מקור תעסוקה חשוב, אך גם גורעים שטח נרחב מרצועת החוף . צ יל ום : R o m a n Y a n us h e vs k y / S h utt er st o c k . c o m מתקני התפלה לאורך החוף נבנו חמישה מתקני התפלה : באשקלון, באשדוד, בפלמחים, בשורק ובחדרה . המתקנים מספקים כ - % 80 מהמים המשמשים לצרכים ביתיים ותעשייתיים . הזרמת מים מותפלים בהיקפים כאלה למערכת הארצית מפחיתה את התלות במי גשמים ובמי תהום . עם זאת, מתקני ההתפלה תופסים שטחים באזור החוף, וגם מזרימים חזרה אל הים את המלחים שהופרדו מהמים, ובכך מגבירים את מליחות המים באזור הסמוך למתקן ומשנים את המאזן האקולוגי שלהם . 3א מתקני התפלה, חדרה תחנות כוח לאורך חופי הארץ פועלות כמה תחנות כוח המספקות חשמל, בהן תחנת ״אורות רבין״ בחדרה, תחנת רדינג בתל אביב ותחנת רוטנברג באשקלון . פחם שמשמש לייצור חשמל מגיע באוניות ישירות אל התחנה, וגז מגיע בצינורות מאתרי הקידוח שבלב הים . מי הים משמשים לקירור הטורבינות . תחנות כאלה תופסות שטח חוף נרחב וגורמות לזיהום אוויר . 3ב תחנת הכוח ״ אורות רבין ״ , חדרה מרינות לאורך החוף פועלות כיום שש מרינות, ביניהן המרינות בהרצליה, בתל אביב, באשקלון ובעכו . המרינות חוסמות את תנועת החול ופוגעות בהסעתו לחופי הים . החופים שמצפון למרינות אינם מקבלים מספיק חול וקו החוף שלהם נעשה צר יותר . כיום מקדמים תוכנית מִתאר שכוללת הצעות למרינות נוספות . מלבד הפגיעה בהסעת החולות, קיים גם חשש שהמרינות ינוצלו כתירוץ וזרז לבנייה נוספת על קו המים . 6 נמל אשדוד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار