صفحة: 19

יש לי חבר ( ציר "אנחנו אזרחים במדינת ישראל" בתוכנית הלימודים ) בפרק זה נתחיל לעסוק ביחסי אדם - חברה : דמיון ושוני, מריבות וסכסוכים, שוויון ואי שוויון, התייחסות למישהו חדש . פרק זה כולל נושאים הרלוונטיים למעגלים שונים : המשפחה, החברים, הכיתה, ולפעמים אף מֵעֵבֶר לכך . ניתן ללמוד אותו גם במקביל לפרקים "משפחה שכזאת" ו"שרשרת זהב" . מומלץ להתחיל את הפרק בדף השיתוף : "מצברוח טוב, מצברוח רע" ( עמ' 5 - 6 ) העוסק בהשפעה של מצב הרוח שלי על האנשים סביבי – המשפחה והחברים . השעשועון בפרק זה ( עמ' 28 בחוברת הטקסטים ) מְזַמן היכרויות בין ילדים . מוצע לשחק בו יותר מפעם אחת ולאו דווקא כפעילות ייחודית לפרק זה, אלא כפעילות שחוזרים אליה מדי פעם במהלך השנה . יש להצטייד בקוביית משחק רגילה . במדור "ילדים בכל מיני צבעים" ( עמ' 30 בחוברת הטקסטים ) נפגוש את עדי שיש לה לקות שמיעה, והיא תספר על היחס של הסביבה אליה ועל היחס שלה אל עצמה . בפרק זה נתוודע גם אל מפת ישראל ונקשר בין חברים לבין מקומות שונים ברחבי הארץ ( עמ' 19 בחוברת הטקסטים ) . משפחה שכזאת ( ציר "משפחות ויישובים בראי תולדות א"י במדינת ישראל" בתוכנית הלימודים ) פרק זה עוסק במשפחה המצומצמת, הגרעינית . המשפחה היא קבוצה ייחודית ובמובנים רבים שונה מקבוצות אחרות שהאדם משתייך אליהן . המשפחה היא הקבוצה החברתית הראשונית של כל אדם . האדם עושה בה את צעדיו החברתיים הראשונים ובמסגרתה הוא מתרגל מיומנויות חברתיות . בפרק זה נעסוק במשפחה מכמה היבטים : כקבוצה חברתית – ללמד ולחנך ליישום ערכים דמוקרטיים : לימוד של מערכת הכללים הנהוגה במשפחה, הסכמה על חלוקת התפקידים במשפחה, ומתן כבוד הדדי זה לזה . בהיבט הישראלי – השבת שלי, שמות משפחה . מבנה המשפחה – מוסד המשפחה עבר שינויים רבים במשך השנים . בימינו, המשפחה המסורתית אינה עוד הדגם היחיד למשפחה . | 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار