صفحة: 12

יצירה ( הצעות ללמידה באמצעות יצירה ) 1 . יצירה אישית כמו למשל בניית מובייל משפחות ( עמ' 43 ) , הכנת שלט לדלת הכניסה של החדר ( עמ' 75 ) . 2 . יצירה כיתתית או קבוצתית – דף קבוצתי או כיתתי שיוצרים יחד כל תלמידי הקבוצה / הכיתה, ובו כל תלמיד מספר משהו על עצמו . התלמידים מקשטים ומעצבים את הדף במשותף . למשל, בעקבות טקסט על השבת, מוצע ליצור דף קבוצתי / כיתתי שבו כל ילד מדביק פתקית ובה הוא מספר משהו על חוויית השבת בבית שלו, וכולם יחד מקשטים את הדף ותולים אותו על לוח הקיר בכיתה . כך מתקבלת תמונת רוחב של חוויית השבת במשפחה הישראלית . מן המקורות פתגמים וניבים ממקורות היהדות . אפשר להסביר את הפתגמים בכיתה, וגם להסביר מה הקשר שלהם לפרק הנלמד . להלן כל המקורות המופיעים בחוברת הטקסטים : יְהִי כְבוֹד חֲבֵרָךְ חָבִיב עָלֶיךָ כְּשֶׁלָּךְ ( מַסֶכֶת אָבוֹת ב, יג ) כְּשֵׁם שֶׁאֵין פַּרְצוּפֵיהֶם שֶׁל בְּנֵי - הָאָדָם דוֹמִים זֶה לְזֶה, כָּךְ אֵין דַעְתָם שָׁוָה זֶה לְזֶה . . . ( מִדְרַשׁ רַבָּה ) אַחֲרִית כָּל קְטָטָה - חֲרָטָה . . . ( רַבִּי שְׁלֹמֹה אִבְּן גַבִּירוֹל ) כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ . . . ( שמות כ, יא ) וְהְָדַרְתָּפְּנֵי זָקֵן ( ויקרא יט, לב ) לשנה הבאה בירושלים הבנויה ( ההגדה של פסח ) טוֹב שָׁכֵן קָרוֹב מֵאָח רָחוֹק ( משלי כז, י ) אֵיזֶהוּ עָשִׁיר – הַשָּמֵחַ בְּחֶלְקוֹ ( תהלים קכח, ב ) הצעה : ניתן "לאסוף" את כל הפתגמים במהלך השנה ולתלות אותם על לוח הקיר הכיתתי . | 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار