|
صفحة: 18
א . הכרת המנסרה ב פעילות 19 על התלמידים להשלים את אורכי הצלעות המסומנות באדום . הינה התשובות לפעילות זו : 19 . « לפניכם סרטוטים של מנסרות . השלימו את אורכי הצלעות המסומנות באדום . דג ה 5 ס ״ מ 3 ס״מ 3 ס ״ מ 3 ס״מ 4 ס״מ 4 ס״מ 3 ס״מ משושה דלתון משוכלל 6 ס״מ 1 ס ״ מ 4 ס ״ מ ״ 4 ס מ ״ 3 סמ 3 ס״מ 4 ס ״ מ 2 ס ״ מ 6 ס״מ 5 ס״מ 6 ס ״ מ 4 ס ״ מ 2 ס״מ 4 ס ״ מ 3 ס״מ 5 ס ״מ 6 ס ״ מ דד וגוג ממ הה בא 3 ס״מ 6 5 ״סמ״סמ ״סמ 6 ״סמ 2 ״סמ 1 ״סמ 4 ״סמ 3 ״סמ 5 ״סמ 4 ״סמ 3 ב סעיף ג נתון שבסיס המנסרה הוא משושה משוכלל ולכן אורכה של כל צלע בבסיס המנסרה הוא 4 ס"מ . בנוסף, נתון שאורך של צלע צדדית הוא 3 ס"מ, ולכן האורך של כל אחת מהצלעות הצדדיות הוא 3 ס"מ . ב פעילות 20 ( פעילות לכל הכיתה ) התלמידים בונים מנסרות בעזרת קשיות ופלסטלינה . הקשיות משמשות כצלעות המנסרה וכדורי הפלסטלינה משמשים כקודקודי המנסרה . חשוב לציין שאפשר לגזור את הקשיות כדי ליצור צלעות בגדלים שונים . מומלץ לדון עם התלמידים באסטרטגיות השונות לבנייה, לדוגמה : האם בונים קודם בסיס, לאחר מכן מעמידים את הצלעות הצדדיות ואז מוסיפים את הבסיס השני ? האם בונים שני בסיסים חופפים ואז מחברים אותם בעזרת הצלעות הצדדיות ? אפשר למיין את המנסרות, לדוגמה : מיון למנסרות עם בסיס שהוא מצולע משוכלל ולמנסרות עם בסיס שהוא מצולע לא משוכלל או מיון לפי מספר הצלעות בבסיס . 18
|
|