صفحة: 226

622׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מָה לָמַדְנוּ ? מָה אוֹכֵל דֹב נְמָלִים ? נְמָלִים ! כְּשֶׁהַדֹב מוֹצֵא קֵן הוּא חוֹפֵר וְהוֹרֵס אוֹתוֹ בְּעֶזְרַת הַצִפּוֹרְנַיִם . אַחַר כָּךְ הוּא שׁוֹלֵחַ לָשׁוֹן אֲרֻכָּה וּדְבִיקָה פְּנִימָה לְתוֹךְ הַקֵן, הַנְמָלִים נִדְבָּקוֹת אֶל הַלָשׁוֹן שֶׁלוֹ, וְהַדֹב מַכְנִיס אוֹתָן בִּמְהִירוּת לְפִיו . הַדֹב יָכוֹל לֶאֱכֹל 30,000 נְמָלִים בְּיוֹם ! 1 . קִרְאוּ אֶת קֶטַע הַמֵידָע וַעֲנוּ עַל הַשְׁאֵלוֹת . לְדֻבֵּי הַנְמָלִים יֵשׁ חוּשׁ רֵיחַ מְפֻתָח מְאוֹד שֶׁבְּאֶמְצָעוּתוֹ הֵם מוֹצְאִים אֶת קִנֵי הַנְמָלִים וְגַם אֶת בְּנֵי הַזוּג שֶׁלָהֶם . דֻבַּת הַנְמָלִים מַמְלִיטָה גוּר אֶחָד בְּכָל פַּעַם . הִיא מְטַפֶּלֶת בּוֹ וְנוֹשֵׂאת אוֹתוֹ עַל גַבָּה בְּמֶשֶׁךְ כַּמָה חוֹדָשִׁים, עַד שֶׁהוּא יָכוֹל לִדְאֹג לְעַצְמוֹ . הַצֶבַע וְהַצוּרָה שֶׁל פַּרְוַת הַגוּר מִשְׁתַלְבִים עִם הָאֵם וְכָךְ הוּא מֻסְוֶה מֵעֵינֵי טוֹרְפִים . א . הַקִיפוּ אֶת בַּעַל הַחַיִים שֶׁשִׁיטַת הַצַיִד שֶׁלוֹ דוֹמָה לְזוֹ שֶׁל דֹב הַנְמָלִים . שַׂקְנַאי | זִקִית | גִ'ירָף | עַכָּבִישׁ . ב . בְּעֶזְרַת אֵיזוֹ דֶרֶךְ תִקְשֹׁרֶת מוֹצְאִים הַדֻבִּים בְּנֵי זוּג ? הַקִיפוּ . רֵיחַ | קוֹל | צֶבַע | טַעַם ג . הַקִיפוּ : כְּמוֹ דֹב הַנְמָלִים, יֵשׁ עוֹד בַּעֲלֵי חַיִים שֶׁמְטַפְּלִים | לֹא מְטַפְּלִים בַּצֶאֱצָאִים שֶׁלָהֶם, כְּגוֹן כְּרִישִׁים וּפַרְפָּרִים | אֲרָיוֹת וְדוֹלְפִינִים . 50 מטרה להעריך ולסכם את מה שנלמד בחוברת בעזרת איתור מידע בתמונות ובטקסט על בעל חיים לא מוכר . עמ׳ בחוברת 50 קוגניטיבי הערות לעצמי מה למדנו ? עמודים אלו הם פעילויות לסיכום ולחזרה על כל מה שנלמד בחוברת "עולם מגוון" בדרך יישומית – יישום הנלמד על מידע חדש . הצעה לפעילות נוספת לחזור עם הילדים על החומר שנלמד בחוברת באמצעות שאלות, לדוגמה : איך למדנו את הנושאים שבחוברת ? אילו התנסויות היו ואילו הכי אהבתם ? אפשר להציע להם להמציא משחק כלשהו ( קלפים למשל ) על מה שלמדו . הערכה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار