صفحة: 126

621׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם חָשׁוּב מְאוֹד לֶאֱכֹל אֲרוּחָה מְזִינָה בְּכָל בֹּקֶר . מַדְעָנִים גִלוּ שֶׁאֲרוּחַת בֹּקֶר מְזִינָה עוֹזֶרֶת לְהִתְרַכֵּז בַּלִמוּדִים . 1 . בְּכָל תְמוּנָה תִמְצְאוּ דֻגְמָה אַחַת לַאֲרוּחַת בֹּקֶר שֶׁנוֹהֲגִים לֶאֱכֹל בִּמְדִינָה מְסֻיֶמֶת . סַמְנוּ ✔ לְיַד אֲרוּחָה שֶׁהֲיִיתֶם רוֹצִים לִטְעֹם . אֲרוּחוֹת בֹּקֶר מִסָבִיב לָעוֹלָם יַפָּן מָרָק, אֹרֶז וַחֲמוּצִים . אֲרוּחָה מִן הֶעָבָר לִפְנֵי אַלְפֵי שָׁנִים נָהֲגוּ לֶאֱכֹל בְּיָוָן הָעַתִיקָה לֶחֶם טָבוּל בְּיַיִן לַאֲרוּחַת בֹּקֶר . בַּתְמוּנָה רוֹאִים פֶּסֶל שֶׁל אִשָׁה לָשָׁה בָּצֵק . מִצְרַיִם פוּל מֵדָמֶס - תַבְשִׁיל שֶׁל פוּל, שֶׁמֶן זַיִת, שׁוּם, פֶּטְרוֹזִילְיָה, בָּצָל וּמִיץ לִימוֹן . בּוֹצְוָואנָה דַיְסָה חֲמוּצָה שֶׁמְבֻשֶׁלֶת מִקֶמַח תִירָס וּמַיִם . 28 ארוחות בוקר מסביב לעולם מתבוננים יחד באיור ובתמונות, מוודאים שברור לילדים מה לפניהם, ושואלים : למה מופיעה כאן מפת העולם ומה משותף לכל התמונות ? פעילות 1 לפני הפעילות מתעכבים על ייצוג המידע על גבי מפת העולם . מראים את היבשות ואת המקום של ישראל על המפה . חשוב לייצר שיח פתוח ולא שיפוטי בין הילדים, שהרי "על טעם וריח אין להתווכח" . מזמינים את הילדים לספר מדוע בחרו או לא בחרו בארוחה מסוימת ; האם בגלל מרכיב מסוים שמוכר או לא מוכר להם ? מצביעים על התמונה שבה רואים פסל של דמות המכינה בצק ושואלים : למה לדעתכם כותבות החוברת לא הציגו כאן תצלום של הארוחה ? בתמונה נראה פסל של דמות המכינה בצק . מסבירים שגם פסלים וציורים מלפני מאות ואלפי שנים הם מקור מידע על תרבויות אחרות . אפשר לערוך סקר כיתתי ולדון במגוון ההעדפות של ילדי הכיתה . מטרה להרחיב את הידע על מזון בתרבויות שונות . עמ׳ בחוברת 28 - 29 קוגניטיבי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי הרחבה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار