صفحة: 142

241׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מָה אֶפְשָׁר לִלְמֹד מִצוּרַת הַשִׁנַיִם עַל סוּג הַמָזוֹן שֶׁל בַּעַל הַחַיִים ? הַכָּרִישׁ עַמְלֵץ כָּחֹל הוּא טוֹרֵף , הוּא אוֹכֵל בַּעֲלֵי חַיִים אֲחֵרִים . יֵשׁ לוֹ הֲמוֹן שִׁנַיִם קְטַנוֹת וְחַדוֹת הַמְסֻדָרוֹת בְּכַמָה שׁוּרוֹת . הַשִׁנַיִם נוֹשְׁרוֹת וּמִתְחַלְפוֹת בְּכָל כַּמָה שָׁבוּעוֹת . יֵשׁ כְּרִישִׁים שֶׁמַחֲלִיפִים בְּמַהֲלַךְ חַיֵיהֶם כּ - 30,000 שִׁנַיִם ! הָאַרְיֵה הוּא טוֹרֵף , הוּא אוֹכֵל בַּעֲלֵי חַיִים אֲחֵרִים . הַשִׁנַיִם שֶׁלוֹ חַדוֹת . כַּמָה מֵהַשִׁנַיִם שֶׁלוֹ אֲרֻכּוֹת בִּמְיֻחָד וּבָהֶן הוּא קוֹרֵעַ אֶת הַמָזוֹן . 3 . פּוֹתְחִים פֶּה 44 פותחים פה מקשרים בעזרת שאלות בין הפרק הקודם לפרק החדש : למדנו שאחד מצורכי הקיום הוא מזון – מה הקשר בין המזון לבין השיניים ? לשם מה יש לנו שיניים ? שואלים : מה הדבר שצריך להתמקד בו כשמסתכלים בבעלי החיים שבתמונות ? מה ההבדלים בין השיניים של בעלי החיים השונים ? ( בצורה שלהן ) . מדוע הצורה של השיניים שונה ? קריאת קטעי המידע קוראים יחד את המידע על כל בעל חיים ומסבירים את הכתוב . מקשרים בין המילים "צמחוני" או "טורף" לבין צורת השן . אפשר לבקש מהילדים לעבור עם האצבע על צורת השיניים של כל בעל חיים . קוגניטיבי מעורבות רגשי מטרה לעורר סקרנות ומעורבות בנושא השיניים שלנו ושל בעלי חיים . עמ׳ בחוברת 44 - 45 הערות לעצמי הצעה לפעילות נוספת מבקשים מהילדים לסמן בצבע אדום את סוג המזון של בעל החיים ובצבע כחול את סוג / צורת השיניים . הרחבה למורה עיקרון ליבה : התאמה בין מבנה לתפקוד לשיניים מבנה המתאים לתפקודן בהתאם לסוג המזון : מחודדות כדי לקרוע מזון, שטוחות כדי לגרוס מזון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار