صفحة: 62

26׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אֵיךְ עוֹשִׂים בַּד מִכֻּתְנָה ? לִפְנֵיכֶם הַשְׁלַבִּים שֶׁעוֹבֶרֶת הַכֻּתְנָה מֵהַשָׂדֶה עַד לַחֻלְצָה . הַתְאִימוּ מַדְבֵּקָה לְכָל מִשְׁפָּט : זֶהוּ צֶמַח הַכֻּתְנָה בְּסוֹף הַקַיִץ . קוֹטְפִים אֶת הַכֻּתְנָה בְּעֶזְרַת פֵּרוֹת הַכֻּתְנָה כְּבָר הִבְשִׁילוּ . קַטֶפֶת . הַקַטֶפֶת גַם מַפְרִידָה 12 אֶת הַכֻּתְנָה מִשְׁאָר חֶלְקֵי הַצֶמַח . הַחֻלְצוֹת 8 7 בַּמִתְפָּרָה תוֹפְרִים מוּכָנוֹת ! מֵהַבַּדִים חֻלְצוֹת . הִסְתַכְּל וּ עַל הַחֻלְצָה שֶׁלָכֶם בְּעֶזְרַת זְכ וּכִי ת מַגְדֶלֶת . זַה וּ אֶת הַח וּ טִי ם . רְא וּ אֵיךְ הֵם מְסֻדָרִי ם . 36 איך עושים בד מכותנה ? מדברים על הצורך בבגדים – הגנה על העור, שמירה על טמפרטורה, וכמובן שמירה על פרטיות . אפשר להזכיר איך וממה יצר האדם הקדמון את בגדיו ( עורות ופרוות ) . היום אנחנו מייצרים בגדים מצמחים, מבעלי חיים ( עור, צמר ופרווה ) ומחומרים שהאדם מייצר כמו סוגים של פלסטיק וניילון . קוראים את קטע מידע שמתחת לכל ריבוע, מאתרים את התמונה המתאימה ומקשרים ביניהם . מוסיפים הסבר או דוגמה לכל תמונה, שואלים את הילדים אם ובאילו נסיבות הם ראו שדה כותנה, מכונת קטיף, קוביות כותנה בשדה וכן הלאה . קוגניטיבי גילוי וחקירה חוש - נועי מטרה לתאר ולהסביר את תהליך העיבוד של כותנה ושל ייצור בגדים, באמצעות מדבקות וקטעי מידע . עמ׳ בחוברת 36 - 37 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار