صفحة: 47

פלא טבע מדריך למורה׀ 47 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 3 . הִתְבּוֹנְנוּ בַּטֵלֵפוֹן הַשָׁקוּף . כַּאֲשֶׁר הוּא מְצַלְצֵל רוֹאִים חֲלָקִים זָזִים בִּפְנִים . אֵיזֶה מַכְשִׁיר הֲיִיתֶם רוֹצִים שֶׁיִהְיֶה שָׁקוּף כְּדֵי שֶׁתוּכְלוּ לִרְאוֹת אֵיךְ הוּא פּוֹעֵל ? יֵשׁ חוֹמָרִים שְׁקוּפִים כְּמוֹ חַלוֹן הַזְכוּכִית, שֶׁהָאוֹר עוֹבֵר דַרְכָּם וְאֶפְשָׁר לִרְאוֹת אֶת מָה שֶׁנִמְצָא בַּצַד הַשֵׁנִי . יֵשׁ חוֹמָרִים אֲטוּמִים כְּמוֹ קִיר הַלְבֵנִים, שֶׁהָאוֹר לֹא עוֹבֵר דַרְכָּם וְאִי אֶפְשָׁר לִרְאוֹת אֶת מָה שֶׁנִמְצָא בַּצַד הַשֵׁנִי . יֵשׁ חוֹמָרִים שְׁקוּפִים לְמֶחֱצָה כְּמוֹ בַּד הַוִילוֹן, שֶׁחֵלֶק מֵהָאוֹר עוֹבֵר דַרְכָּם אֲבָל קָשֶׁה לִרְאוֹת אֶת מָה שֶׁנִמְצָא בַּצַד הַשֵׁנִי . 21 אחרי הקראה של כל הגדרה מבקשים מהילדים למצוא בכיתה דוגמאות, כהכנה לפעילות שבעמוד הבא . שואלים : למה חשוב שיהיו חומרים אטומים ? מזכירים את דלת השירותים האטומה, ומסבירים שיש תרופות שחשיפה לאור עלולה לקלקל אותן ולכן מאחסנים אותן בקופסאות אטומות ובארונות אטומים . קוגניטיבי הסבר מטרה להכיר את המושגים הקשורים לדרגות שקיפות באמצעות הפקת מידע מטקסט ומתמונה . עמ׳ בחוברת 21 הרחבה למורה למעשה לא קיים חומר שקוף לחלוטין, כלומר חומר שקרן אור יכולה לעבור בו בלי לאבד מעוצמת האור שלה . אפילו באוויר ( שנראה שקוף לגמרי ) ישנם חלקיקי אבק ולחות שקרן אור נתקלת בהם, כך שאם נמדוד את עוצמת הקרן כשהיא יוצאת ממקור האור ונשווה לעוצמתה אחרי שהיא עוברת באוויר – נראה ירידה בערכים . להביא לשיעור הבא פנס, שמרדף, נייר אלומיניום, ודמויות משחק קטנות מפלסטיק . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار