صفحة: 142

142 24 . א . בַּשִיר יֵש חֲרוּזִים . אִמְרוּ אֵיזוֹ מִילָה בַּשִיר מִתְחָרֶזֶת עִם הַמִילָה "שְבִיל" . ב . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת : בַּחֲרוּ מִילָה בַּשִיר וְשַאֲלוּ חָבֵר אוֹ חֲבֵרָה אֵיזוֹ מִילָה מִתְחָרֶזֶת עִם הַמִילָה שֶבְּחַרְתֶם . اعملوا في أزواج : اختاروا كلمة من القصيدة، ثمّ اسألوا زميل أو زميلة لكم أيّ كلمة تنتهي بنفس قافية الكلمة التي اخترتموها . 25 . בַּשִיר כָּתוּב : "כְּשֶנִגְמוֹר אֶת הַשִיר אָז נַתְחִיל לְדַבֵּר" . וְעַכְשָיו אַתֶם : כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת דוּגְמָה לְמַשֶהוּ שֶאַתֶם תִגְמְרוּ וְאָז תַתְחִילוּ מַשֶהוּ אַחֵר . לְדוּגְמָה : כְּשֶנִגְמוֹר אֶת הַ, אָז נַתְחִיל . כִּתְבוּ כְּמוֹ בַּשִיר : כְּשֶנִגְמוֹר אֶת הַ, אָז נַתְחִיל . 26 . נִזְכָּרִים בְּמָה שֶהָיָה וְחוֹשְבִים עַל מָה שֶיִהְיֶה . דַבְּרוּ בְּזוּגוֹת : א . אֵיפֹה תִלְמְדוּ בַּשָנָה הַבָּאָה ? ב . מָה הָיָה הַיוֹם הֲכִי כֵּיפִי בְּבֵית הַסֵפֶר הַשָנָה ? ג . סַפְּרוּ עַל סִיפּוּר אוֹ עַל טֵקְסְט שֶאֲהַבְתֶם בְּשִיעוּר עִבְרִית . ד . סַפְּרוּ עַל מַשֶהוּ חָדָש שֶלְמַדְתֶם הַשָנָה . ה . סַפְּרוּ עַל מִישֶהוּ מְעַנְיֵין שֶפְּגַשְתֶם הַשָנָה בְּבֵית הַסֵפֶר . ו . סַפְּרוּ עַל מַשֶהוּ שֶהִתְרַגַשְתֶם מִמֶנוּ הַשָנָה בְּבֵית הַסֵפֶר . ז . סַפְּרוּ עַל מַשֶהוּ שֶלֹא הִסְפַּקְתֶם לַעֲשׂוֹת הַשָנָה וְאַתֶם רוֹצִים לַעֲשׂוֹת בַּשָנָה הַבָּאָה . אֶת הַחוֹפֶש הַגָדוֹללִימוּדִים פעילות 25 התלמידים משלימים את המשפט בתבנית נתונה, ותוך כדי כך גם חוזרים על נטיית הפעלים "להתחיל" ו"לגמור" בזמן עתיד . לפני הפעילות מומלץ לקיים שיחה על דברים שתלמידים מסיימים או מתחילים במהלך שנת הלימודים, למשל : כשנגמור את החופש הגדול אז נתחיל את כיתה ז . פעילות 26 הפעילות מאפשרת רפלקציה של התלמידים על השנה שהייתה להם כיחידים וכקבוצה . הפעילות מעודדת שיח דבור והקשבה ומכוונת לדיווח ( בכתב או בע"פ ) על תשובות החברים לקבוצה . לבחירת המורה אם לקיים את הפעילות בזוגות או בקבוצות קטנות . אפשר לבקש מנציגי כל קבוצה לשתף את הכיתה בחוויות מהקבוצה ולמצוא נקודות דמיון בין הקבוצות . 142

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار