صفحة: 141

ס וֹ ף זֶ ה גַ ם הַ תְ חָ לָ ה 141 20 . הַשְלִימוּ לְפִי הַשִיר : כְּשֶהַלַיְלָה נִגְמָר . . . א . כְּשֶשָעָה נִגְמֶרֶת . . . ב . כְּשֶהַשִיר נִגְמָר . . . ג . 21 . הַשִיר נִקְרָא "סוֹף זֶה תָמִיד הַתְחָלָה" . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת : א . אֵילוּ עוֹד מִילִים יֵש בַּשִיר מִמִשְפַּחַת הַמִילִים שֶל " הַתְחָלָה " ? ב . לָמָה, לְדַעְתְכֶם, יֵש בַּשִיר הַרְבֵּה מִילִים מֵהַמִשְפָּחָה הַזֹאת ? 22 . בַּשִיר כָּתוּב : "כְּשֶהַלַיְלָה נִגְמָר אָז הַבּוֹקֶר מַתְחִיל" . בִּמְקוֹם "הַבּוֹקֶר מַתְחִיל" אֶפְשָר לִכְתוֹב . . . א . הַשֶמֶש נֶעֱלֶמֶת ב . הַשֶמֶש שוֹקַעַת ג . הַשֶמֶש זוֹרַחַת 23 . אִמְרוּ לְאֵיזוֹ שוּרָה מֵהַשִיר מַתְאִימָה כָּל תְמוּנָה . א ב ג פעילות 21 זיהוי מילים מאותה משפחת מילים : התלמידים מאתרים בשיר את הנטיות השונות של הפועל "להתחיל" בהווה ובעתיד ( מתחיל, מתחילה, מתחילים, נתחיל ) . פעילות 22 התלמידים בוחרים בצירוף בעל משמעות דומה למילים "הבוקר מתחיל" . כדאי להפנות את תשומת הלב של התלמידים למשמעות ההפוכה של הפעלים "שוקעת" ו"זורחת" . פעילות 23 האיורים ממחישים את הרעיון של סיום והתחלה במצבים שונים שמוזכרים בשיר . לאיור הראשון יכולה להתאים השורה : "יש תמיד יום מחר לכל יום שעובר", וגם השורה "כשנגמרת שנה - עוד שנה מתחילה" . אוצר מילים לאחר ההקנייה והתרגול של המילה צליל אפשר לשאול את התלמידים אילו עוד מילים הם מכירים מעולם המוזיקה ובכך לחזור על מילים שנלמדו במהלך הספר ( למשל : מנגינה, קול, תזמורת, מקהלה ועוד ) . המילה שגיאה תורגמה רק לצורך הבנת השיר אך אינה חיונית לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב זה . 141

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار