صفحة: 125

י וֹ פִ י שֶ ל מִ י לִ ים 125 כָּאן מוֹכְרִים דָגִים ! | על פי : דני קרמן, "מעשה נאה שקרה בעירנו" בְּעִיר אַחַת הָיוּ אִיש וְאִישָה שֶרָצוּ לִפְתוֹחַ חֲנוּת דָגִים . הֵם חִיפְּשׂוּ וּמָצְאוּ מָקוֹם לְיַד הַנָהָר וּפָתְחוּ שָם חֲנוּת . אַחַר כָּךְ הֵם קָנוּ קוּפְסְאוֹת עֵץ גְדוֹלוֹת וּמִילְאוּ אוֹתָן בְּכָל מִינֵי דָגִים : דָגִים קְטַנִים, דָגִים גְדוֹלִים, דָגִים זוֹלִים וְדָגִים יְקָרִים . מוּקְדָם בַּבּוֹקֶר קָם הָאִיש וְהֵכִין שֶלֶט גָדוֹל : ״כָּאן מוֹכְרִים דָגִים״ . אַחַר כָּךְ הוּא עָלָה עַל כִּיסֵא וְתָלָה אֶת הַשֶלֶט מֵעַל דֶלֶת הַחֲנוּת . כְּשֶהָאִישָה הִתְעוֹרְרָה, הִיא הִסְתַכְּלָה בַּשֶלֶט וְהִתְחִילָה לִצְחוֹק . "לָמָה אַתְ צוֹחֶקֶת ? " שָאַל הָאִיש . עָנְתָה הָאִישָה : "לָמָה כָּתַבְתָ אֶת הַמִילָה 'כָּאן' ? הַאִם מִישֶהוּ יַחְשוֹב שֶאֲנַחְנוּ מוֹכְרִים דָגִים בְּעִיר אַחֶרֶת ? בָּרוּר שֶזֶה כָּאן . " "נָכוֹן מְאוֹד," אָמַר הָאִיש, "אֵיזוֹ אִישָה חֲכָמָה אַתְ ! " הוּא לָקַח מִבְרֶשֶת וְצֶבַע וּמָחַק אֶת הַמִילָה "כָּאן" . תָלָה / לִתְלוֹת علّق בָּרוּר واضح מָחַק / לִמְחוֹק محا ( 5 ) ( 10 ) כאן מוכרים דגים ! לפני קריאת הסיפור כדאי להתייחס לכותרת הסיפור ולאיורים ולשאול את התלמידים שאלת ניבוי : מה אתם חושבים, על מה הסיפור ? איפה אפשר למצוא את המילים "כאן מוכרים דגים" ? לאחר קריאת הסיפור אפשר לחזור לכותרת ולשאול את התלמידים אם היא מתאימה לסיפור, או לבקש מהם לחשוב על כותרת אחרת לסיפור . אפשר גם לבקש מהתלמידים להתאים לכל איור משפט מהסיפור . אוצר מילים כאן מוכרים דגים ! אפשר להקנות את המילים החדשות מהסיפור באמצעות לוח הכיתה . אפשר לכתוב את שם הסיפור על הלוח בקטן ולשאול את התלמידים שיושבים בסוף הכיתה : "אתם רואים מה כתבתי ? זה ברור או שקשה להבין את זה ? " . לאחר מכן למחוק את המילים מהלוח ולומר "אני רוצה למחוק את המילים . עכשיו אני כותבת אותן ברור" . שוב לכתוב את המילים על הלוח ולשאול "אתם עדיין לא יכולים לראות מה כתוב ? עכשיו זה ברור ? " וכו' . 125

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار