صفحة: 100

100 אָסוּר לְדַבֵּר בַּטֵלֵפוֹן בַּסִפְרִייָה ! אָסוּר + שֵם פּוֹעַל מוּתָר לְהִשְתַמֵש בְּמַחְשְבִים בַּסִפְרִייָה . מוּתָר + שֵם פּוֹעַל בְּעִבְרִית אוֹמְרִים : "אָסוּר לִשְתוֹת בַּסִפְרִייָה" . בַּעֲרָבִית אוֹמְרִים : "הַשְתִייָה אֲסוּרָה פֹּה" - "ممنوع الشرب هنا" או : "אָסוּר לָכֶם לִשְתוֹת פֹּה" - "ممنوع أن تشربوا هنا" 3 . אַתֶם בַּבְּרֵיכָה . הִסְתַכְּלוּ בַּסִימָנִים וְהַתְאִימוּ בֵּין הַסִימָן לְבֵין הַמַשְמָעוּת שֶלוֹ . אָסוּר לָרוּץ . מוּתָר לֶאֱכוֹל וְלִשְתוֹת . אָסוּר לִשְׂחוֹת בְּלִי כּוֹבַע יָם . אָסוּר לִקְפּוֹץ לַמַיִם . מוּתָר לְשַׂחֵק בְּכַדוּר . 1 2 3 4 5 א ב ג ד ה פעילות 3 אחרי סיום הפעילות אפשר לבקש מתלמידים לומר מה עוד אסור או מותר לעשות בבריכה . אפשרות אחרת היא לבקש מהתלמידים לצייר סימן נוסף שמתאים לבריכה והחבר או החברה צריכים לכתוב מה אסור או מותר לעשות לפי הסימן . דוגמאות לסימנים נוספים בבריכה : אסור לצעוק, אסור להכניס תינוקות וילדים קטנים ( לבריכה העמוקה ) , אסור להכניס בעלי חיים . פינת הלשון אסור / מותר + שם פועל נושא לשוני זה נובע מפעילות 1 ומתמונות הסימנים והתמרורים . תבנית זאת מצטרפת לתבניות שכבר מוכרות לתלמידים : אוהב / רוצה / צריך / יכול / אפשר + שם פועל . חשוב לתת הרבה דוגמאות בכיתה לכל אחד מהצירופים האלו על מנת שהתלמידים יוכלו לעמוד על ההבדלים במשמעות בין משהו שאפשר לעשות, מותר לעשות או רוצים לעשות . 100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار