صفحة: 91

הַ ק וֹ ל וֹ ת שֶ ל כּ וּ לָ ם 91 12 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֵיזוֹ שְאֵלָה מַתְאִימָה לְאֵיזוֹ תְשוּבָה . 1 . אֵיפֹה הָיָה הָאֵירוּעַ ? 2 . מָתַי הָיָה הָאֵירוּעַ ? 3 . אֵיזֶה שִיר שָרוּ בָּאֵירוּעַ ? 4 . כַּמָה אֲנָשִים הִגִיעוּ לָאֵירוּעַ ? 5 . בְּאֵילוּ שָׂפוֹת שָרוּ אֶת הַשִיר ? 6 . מִי אִרְגֵן אֶת הָאֵירוּעַ ? 13 . בַּחֲרוּ בַּתְשוּבָה הַנְכוֹנָה . הַמִשְתַתְפִים בָּאֵירוּע מְקַוִוים יוֹם אֶחָד . . . א . לִפְגוֹש אֶת מָתִיסְיָהוּ . ב . לָבוֹא לָעִיר חֵיפָה . ג . לִחְיוֹת יַחַד בְּשָלוֹם . 14 . לָמָה, לְדַעְתְכֶם, הַמִשְתַתְפִים שָרִים אֶת הַשִיר הַזֶה בְּשָלוֹש שָׂפוֹת ? 15 . הַרְבֵּה אֲנָשִים הוֹסִיפוּ אוֹ אֵמוֹגִ'ים אֲחֵרִים לַפּוֹסְט . אֵיזֶה אֵמוֹגִ'י אַתֶם רוֹצִים לְהוֹסִיף לַפּוֹסְט ? לָמָה ? א . ב . ג . ד . ה . ו . ז . ח . ט . א . בְּאַנְגְלִית, בַּעֲרָבִית וּבְעִבְרִית ב . "קוּלוּלָם", עִירִייַת חֵיפָה וּבֵית הַגֶפֶן ג . בְּחֵיפָה ד . בְּאַרְבָּעָה-עָשָׂר בְּפֶבְּרוּאָר 2018 ה . אֶת הַשִיר One day שֶל מָתִיסְיָהוּ ו . שְלֹושֶת אֲלָפִים ( 3,000 ) אִיש פעילויות 12 - 13 הפעילויות על הפוסט מצביעות על מגוון הפרטים המאפיינים את הפוסט ( כגון : תאריך פרסום הפוסט, תגובות לפוסט הכוללות גם אימוג'ים ) ולא רק למלל המופיע בו . הפעילויות מתרגלות גם מיזוג מידע של טקסט מילולי וטקסט חזותי מהסרטון . פעילות 14 המשתתפים שרים את הפזמון של השיר באנגלית, בערבית ובעברית . התרגום אינו זהה מילולית בשלוש השפות, אבל המשמעות דומה . התלמידים יכולים להציע כמה תשובות לשאלה, ואפשר לקיים על כך דיון בכיתה . תשובות אפשרויות : כי השיר מדבר על שלום בין אנשים שמדברים שפות שונות ; כי המשתתפים רוצים שיהיה שלום בין יהודים לערבים ; כי האנשים בחיפה מדברים גם עברית וגם ערבית . פעילות 15 אפשר לבקש מהתלמידים לתאר במילים מה מסמל כל אימוג'י וכך לחזור על מילים של רגשות . התלמידים ינמקו את הבחירה שלהם בהתאם לרגשות שלהם בעת הצפייה בסרטון של האירוע בחיפה . אפשרות נוספת היא להתייחס לתגובות שכתבו אלפי אנשים לפוסט בפייסבוק . אפשר לתת לתלמידים לחבר תגובה קצרה בעקבות הצפייה שלהם בסרטון . 91

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار