صفحة: 74

74 עִם "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" נְשַנֶה אֶת הָעוֹלָם גַיְא : שָלוֹם, נָדִין, אֲנִי גַיְא . נָדִין : שָלוֹם, גַיְא . גַיְא : אֲנִי רוֹצֶה לְדַבֵּר אִיתָךְ עַל "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" . אֲבָל אוּלַי קוֹדֶם תְסַפְּרִי לָנוּ קְצָת מִי אַתְ . נָדִין : בֶּטַח . אֲנִי נָדִין נַגַ'אר . אֲנִי בַּת חֲמֵש-עֶשְׂרֵה, וַאֲנִי גָרָה בְּטִירָה . גַיְא : נָעִים מְאוֹד ! מָה זֶה "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? נָדִין : "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" הִיא תְנוּעַת נוֹעַר שֶמַתְאִימָה לְכוּלָם . יֵש בָּה יְלָדִים וּבְנֵי נוֹעַר עִם וּבְלִי צְרָכִים מְיוּחָדִים . יֵש לָנוּ מִפְגָש כָּל שָבוּעַ . לְכָל יֶלֶד אוֹ יַלְדָה עִם צְרָכִים מְיוּחָדִים שֶבָּאִים לַמִפְגָשִים יֵש חוֹנֵךְ אוֹ חוֹנֶכֶת . כּוּלָם נִמְצָאִים יַחַד בַּמִפְגָשִים, מְשַׂחֲקִים וְנֶהֱנִים יַחַד . גַיְא : מָה עוֹשִׂים בְּכָל מִפְגָש ? נָדִין : בַּהַתְחָלָה שֶל כָּל מִפְגָש אֲנַחְנוּ שָרִים יַחַד . אַחַר כָּךְ אֲנַחְנוּ מְשַׂחֲקִים מִשְׂחָקִים כְּמוֹ "דָג מָלוּחַ" אוֹ "הַדוֹב הַגָדוֹל" . בְּכָל מִפְגָש אֲנַחְנוּ מְשַנִים אֶת הַמִשְׂחָקִים שֶלָנוּ, אֲבָל זֶה תָמִיד כֵּיף . אַחַר כָּךְ אֲנַחְנוּ יוֹשְבִים בִּקְבוּצוֹת קְטַנוֹת . בַּקְבוּצָה אֲנַחְנוּ מְדַבְּרִים וּמְצַיְירִים יַחַד . כָּל מִי שֶמִצְטָרֵף לִ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" יָכוֹל לְהִשְתַתֵף בַּמִפְגָש, כִּי הוּא מַתְאִים לְכוּלָם . גַיְא : מָתַי הִתְחַלְתְ לְהִשְתַתֵף בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? נָדִין : אֲנִי הִתְחַלְתִי בַּשָנָה שֶעָבְרָה, כְּשֶהָיִיתִי בְּכִיתָה ח . בַּשָנָה שֶעָבְרָה לִימְדוּ אוֹתִי אֵיךְ לִהְיוֹת חוֹנֶכֶת, וְהַשָנָה אֲנִי כְּבָר הַחוֹנֶכֶת שֶל מוּחַמַד . הוּא יֶלֶד מַקְסִים בֶּן עֶשֶׂר עִם צְרָכִים מְיוּחָדִים . אֲנִי וּמוּחַמַד חֲבֵרִים מַמָש טוֹבִים . גַיְא : לָמָה הֶחְלַטְתְ לְהִצְטָרֵף לִ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? נָדִין : לִפְנֵי שָנָה בָּאוּ בְּנֵי נוֹעַר מִ"כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" לְבֵית הַסֵפֶר שֶלִי וְסִיפְּרוּ לָנוּ עַל תְנוּעַת הַנוֹעַר הַזֹאת . זֶה הָיָה מְאוֹד מְעַנְיֵין, וְחָשַבְתִי עם "כנפיים של קרמבו" נשנה את העולם טקסט ריאיון, המתאר את פעילות תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" . גיא הוא המראיין ונדין היא המרואיינת . נדין היא נערה בת 15 שחונכת ילד בעל צרכים מיוחדים בתנועת הנוער . בחרנו להביא טקסט העוסק בתנועת נוער מיוחדת זאת, כיוון שהוא מביא זווית נוספת ליכולת של משחקים לגרום הנאה ולקרב בין אנשים . העשרה : תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" נוסדה בשנת 2002 על ידי עדי אלטשולר, שהייתה חונכת של כפיר קובי, ילד חולה בשיתוק מוחין . בשנת 2006 היא נרשמה כעמותה . מאז ועד היום הוקמו 66 סניפים של התנועה בכל רחבי ישראל, ובהם פועלים אלפי בני נוער וילדים - יהודים, מוסלמים, נוצרים, בדואים ודרוזים . השם של התנועה - "כנפיים של קרמבו" - נבחר מפני שהוא מייצג את הדרך שבה עוטפים כל חניך בתנועה, כפי שעוטפים בעדינות את ממתק הקרמבו . הכנפיים מסמלות את הרצון לחלום ולעשות דברים מבלי לחשוב על המגבלות, לפרוץ גבולות ולהביא לשינוי חברתי . אפשר לקרוא עוד על התנועה באתר של "כנפיים של קרמבו" וגם באתר ויקפדיה . מבוסס על אתר כנפיים של קרמבו אוצר מילים מכירים את "כנפיים של קרמבו" שדה סמנטי – בטקסט יש כמה מילים השייכות לשדה סמנטי של משחקים : מְשַׂחֲקִים, מִשְׂחָקִים, תחרות, מנצח, מפסיד ( שתי המילים האחרונות יכולות לשמש כפועַל או כשם עצם ) . המילים חונכים ו צרכים מיוחדים תורגמו לצורך הבנת הטקסט, אך אינן חיוניות לאוצר המילים הפעיל של התלמידים . 74

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار