صفحة: 60

60 שִׂיחָה בְּכִיתָה ו 2 מוֹרָה : אַתֶם זוֹכְרִים אֶת הָעֲבוֹדָה שֶנָתַתִי לָכֶם בְּשִיעוּר מַדָעִים ? תַלְמִידִים : כֵּן . מוֹרָה : מְצוּיָן . אָז אַתֶם צְרִיכִים לְהָכִין אוֹתָה בִּקְבוּצוֹת . אַיָה : אֵיזֶה כֵּיף ! נַעֲבוֹד יַחַד ! זֶה הַרְבֵּה יוֹתֵר קַל . מוֹרָה : אֲנִי אֲחַלֵק אֶתְכֶם עַכְשָיו לִקְבוּצוֹת וְאֶכְתוֹב עַל הַלוּחַ מִי בְּכָל קְבוּצָה . אָדָם : אֲנִי לֹא אוֹהֵב לַעֲבוֹד בִּקְבוּצָה . קָארִין : גַם אֲנִי מַעֲדִיפָה לַעֲבוֹד לְבַד . כְּשֶעוֹבְדִים יַחַד כּוּלָם מִתְוַוכְּחִים מָה לַעֲשׂוֹת, וְזֶה תָמִיד לוֹקֵחַ הַרְבֵּה זְמַן . חִילֵק / לְחַלֵק قسّم ( وزّع ) הִתְוַוכֵּחַ / לְהִתְוַוכֵּחַ جادل 16 . אִמְרוּ מִי אוֹהֵב לְהָכִין עֲבוֹדוֹת בִּקְבוּצָה וּמִי לֹא . 17 . בְּשוּרָה 4 הַמוֹרָה אוֹמֶרֶת : "אַתֶם צְרִיכִים לְהָכִין אוֹתָה בִּקְבוּצוֹת" . אֶת מָה ? 18 . מִצְאוּ בַּשִֹיחָה אֶת הַפְּעָלִים בֶּעָתִיד שֶל שְמוֹת הַפּוֹעַל לְחַלֵק , לַעֲבוֹד , לִכְתוֹב . עֲב וֹ דָה בְּמַדָעִים עבודה במדעים חלק זה מורכב משלוש שיחות שונות : שיחה בכיתה בין המורה לתלמידים, שיחה בין שלושה מהחברים בכיתה בדרך הביתה מבית הספר, שיחת מסרונים בין שתי תלמידות מהכיתה בערב בבית . שלוש השיחות מציגות נקודות מבט שונות על הכנת עבודה בקבוצות . עבודה בקבוצות על יתרונותיה וחסרונותיה, כפי שמוצג בשיחות, מוכרת היטב לתלמידים, ולכן הם יכולים להזדהות עם הדברים הנאמרים בשיחות . פעילות 17 הפעילות עוסקת באזכורים בטקסט . כדי לענות על השאלות, התלמידים צריכים לחזור לטקסט ולקרוא בדרך כלל את המשפט המקדים למילה ששואלים עליה . פעילות 18 הפעילות מחזירה את התלמידים לקריאה נוספת של השיחה לצורך איתור וזיהוי של פעלים בעתיד . 60

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار