صفحة: 55

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 55 8 . נַסְרִין יָדְעָה / לֹא יָדְעָה עַל הַמְסִיבָּה . אֵיךְ אַתֶם יוֹדְעִים ? 9 . הַשְלִימוּ אֶת הַהוֹדָעָה שֶל נַסְרִין לְפִי הַשִׂיחָה . 10 . וְעַכְשָיו אַתֶם ! עִבְדוּ בִּקְבוּצוֹת : כִּתְבוּ שִׂיחָה חֲדָשָה וְשַׂחֲקוּ אוֹתָה בְּתַפְקִידִים . צַלְמוּ אֶת עַצְמְכֶם וְשִלְחוּ אֶת הַסִרְטוֹן לַמוֹרָה / לַמוֹרֶה . הַשְאֵלוֹת הַאֵלֶה יְכוֹלוֹת לַעֲזוֹר לָכֶם לְהַמְצִיא שִׂיחָה חֲדָשָה : • לְמִי אֲנַחְנוּ רוֹצִים לְאַרְגֵן מְסִיבָּה ? • מָתַי וְאֵיפֹה הַמְסִיבָּה ? • מָה כָּל אֶחָד מֵכִין אוֹ מֵבִיא לַמְסִיבָּה ? אַחֲרֵי הַמְסִיבָּה נַסְרִין כּוֹתֶבֶת הוֹדָעָה קְבוּצַת רוֹבּוֹטִיקָה בַּקְבוּצָה שֶל הַחוּג . חֲבֵרִים יְקָרִים ! אֵיזוֹ הַפְתָעָה נֶהֱדֶרֶת עֲשִׂיתֶם לִי ! כָּל כָּךְ הִתְרַגַשְתִי . תוֹדָה רַבָּה עַל הָעוּגָה ! תוֹדָה שֶשַרְתֶם לִי ! ( וְעוֹד בַּעֲרָבִית ! ) נַסְרִין תמליל השיחה - חלק ב אָמִיר : הַכּוֹל מוּכָן ? נַסְרִין מַגִיעָה עוֹד דַקָה . דָנָה : רֶגַע, אֲנִי צְרִיכָה לִתְלוֹת עוֹד שְלוֹשָה בָּלוֹנִים . מִיכָאֵל : שְנִייָה, הִינֵה הָאֲבַטִיחַ, וְעַכְשָיו אֲנִי מַדְלִיק אֶת הַנֵרוֹת עַל הָעוּגָה . אַיָה : שְשְשְשְ . . . ( לחשושים נרגשים ) אַיָה : עַכְשָיו ! ( שרים בעברית ובערבית : ) יוֹם הוּלֶדֶת שָׂמֵחַ عيد ميلاد سعيد יוֹם הוּלֶדֶת שָׂמֵחַ عيد ميلاد سعيد יוֹם הוּלֶדֶת שָׂמֵחַ, נַסְרִין הַיְקָרָה عيد ميلاد سعيد لنسرين الغالية יוֹם הוּלֶדֶת שָׂמֵחַ عيد ميلاد سعيد נַסְרִין : וּוַאי, מָה זֶה . . . אֲנִי לֹא מַאֲמִינָה ! אֵיזוֹ הַפְתָעָה ! אָמִיר : בּוֹאוֹ נַעֲשֶׂה סֶלְפִי ! ! פעילות 9 התלמידים משלימים את ההודעה שנסרין כותבת לחברים, לפי שתי השיחות . התלמידים צריכים להמיר לזמן עבר ( כי המסיבה כבר הייתה ) את מה שנאמר בשיחות בזמן הווה ובזמן עתיד . פעילות 10 פעילות להכנת תוצר : פעילות זו מזמנת לתלמידים כתיבה של שיחה רבת משתתפים . אפשר לכתוב על הלוח רשימה של הפעלים בזמן עתיד שהופיעו בסרטון כדי שישתמשו בהם בפעילות זאת : נעשה, נכין, אביא, אצלם . התלמידים יכולים לכתוב בעזרת הצירוף "יכול / רוצה + שם הפועל" ( למשל : "אני יכול להכין" או "אני רוצה להביא" ) . כדאי לכוון את התלמידים להיעזר בשאלות שבפעילות כנקודות עוגן לכתיבה . מאחר שהעבודה נעשית בקבוצה כדאי לשוחח בכיתה על חלוקת תפקידים בקבוצה : חשיבה משותפת על רעיונות, ולאחריה אפשר להתפצל לתפקידים : כותבים, שחקנים, 55 צלמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار