صفحة: 44

44 לָבִיא יוֹם שֶל כֵּיף ! נֶהֱנָה / לֵיהָנוֹת استمتع מָלוֹן ( ז' ) / מְלוֹנוֹת فندق / فنادق מִסְעָדָה / מִסְעָדוֹת مطعم / مطاعم פָּתוּחַ / פְּתוּחָה مفتوح / مفتوحة אָמִיר הַי, לָבִיא, מָה נִשְמָע ? אַתָה בְּאֵילַת עִם הַמִשְפָּחָה ? אָמִיר אַתֶם נֶהֱנִים בַּמָלוֹן ? אָמִיר אֲנִי מְחַכֶּה לִרְאוֹת תְמוּנָה שֶלְךָ עִם דוֹלְפִין . לָבִיא כֵּן, אֲנַחְנוּ פֹּה עַד מָחָר . לָבִיא כֵּן, אֲנַחְנוּ רוֹצִים לַעֲשׂוֹת אֶת זֶה יוֹתֵר מְאוּחָר הַיוֹם . עַכְשָיו אִי אֶפְשָר לָלֶכֶת, הַחוֹף עוֹד לֹא פָּתוּחַ . לָבִיא יוֹאוּ ! אֵיזֶה כֵּיף לָכֶם ! בְּאֵילַת אֶפְשָר גַם לִשְׂחוֹת עִם דוֹלְפִינִים . אֲנִי שָׂחִיתִי אִיתָם בַּשָנָה שֶעָבְרָה . אָמִיר כֵּן ! אֶפְשָר לַעֲשׂוֹת פֹּה מָלֵא דְבָרִים : אֶפְשָר לִשְׂחוֹת בַּבְּרֵיכָה, אֶפְשָר לְשַׂחֵק טֵנִיס, אֶפְשָר לֶאֱכוֹל בְּמִסְעָדָה . לָבִיא יום של כיף שיחה במסרונים לאחר שהתלמידים קראו על סדר יום רגיל של תלמידים, הם קוראים שיחה בין חברים על יום מיוחד - יום של חופשה . השיחה בין לביא לאמיר משמשת הטרמה לנושא הלשוני של "אפשר / אי - אפשר + שם פועל" . פעילויות 24 - 28 מתרגלות את הנושא הלשוני החדש . השיחה והפעילות בעקבותיה מזמנות שיחה בכיתה סביב חופשות וימים של כיף . התלמידים יכולים לשתף חוויות מימים כאלה ולספר מה הם עשו או מה אפשר לעשות במקומות שביקרו . התלמידים יספרו אם הם נהנו ביום הכיף ויסבירו למה . בצורה זאת התלמידים יחזרו על נטיית הפועל החדש - ליהנות . אוצר מילים מה אפשר לעשות שם ? על מנת לתרגל את המילים החדשות ( מלון, מסעדה ) ולתרגל את הנושא הלשוני, אפשר לחלק לכל זוג תלמידים תמונה של מקום שמתקשר לנופש : מלון, מסעדה, בית קפה, בריכת שחייה, פארק, חוף ים . התלמידים צריכים לתאר בכמה משפטים מה אפשר לעשות במקומות האלה . 44

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار