صفحة: 12

12 12 . א . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . אִמְרוּ אֶת הַמִסְפָּרִים שֶבְּכָל עַמוּדָה בַּסֵדֶר הַנָכוֹן וְכַמָה שֶיוֹתֵר מַהֵר . اعملوا في أزواج . اقرؤوا الأرقام في كلّ عمود حسب الترتيب الصحيح وبأكبر سرعة ممكنة . אַחַת-עֶשְׂרֵה מֵאָה שָלוֹש שְבַע-עֶשְׂרֵה שְלוֹשִים חָמֵש שְלוֹש-עֶשְׂרֵה שְמוֹנִים שְמוֹנֶה אַרְבַּע-עֶשְׂרֵה שִישִים שֵש ב . בַּשִׂיחָה בְּעַמוּד 7 מוֹפִיעִים שְלוֹשָה מִסְפָּרִים . כִּתְבוּ אוֹתָם בְּמִילִים בַּמַחְבֶּרֶת . تظهر في المحادثة الواردة في الصفحة 7 ثلاثة أرقام . اكتبوها بالكلمات في دفاتركم . הוֹסִיפוּ כָּל מִסְפָּר לַטוּר הַמַתְאִים בַּטַבְלָה וְשַׂחֲקוּ שוּב . أضيفوا كلّ رقم إلى العمود المناسب في الجدول، ثمّ العبوا مرّة أخرى . 13 . אִמְרוּ אֶת הַמִסְפָּר הַנָכוֹן בְּכָל שוּרָה . מָה שִיעוּרֵי הַבַּיִת הַיוֹם ? חֶשְבּוֹן : אַחַת - עֶשְׂרֵה / אַחַד - עָשָׂר תַרְגִילִים בַּמַחְבֶּרֶת . אַנְגְלִית : לִקְרוֹא חָמֵש / חֲמִישָה עַמוּדִים בַּסֵפֶר . עֲרָבִית : לִכְתוֹב שְלוֹש - עֶשְׂרֵה / שְלוֹשָה - עָשָׂר מִשְפָּטִים עִם הַמִילִים הַחֲדָשוֹת . עִבְרִית : לַעֲנוֹת עַל אַרְבָּעָה / אַרְבַּע שְאֵלוֹת בַּמַחְבֶּרֶת . פעילויות 12 - 14 פעילויות אלה מתרגלות את השימוש הנכון במספרים מ - 11 ועד 20 ואת העשרות השלמות שנלמדו בכיתה ה' . בפעילויות יש לשים לב למין שם העצם הנספר . פעילות 12 הפעילות היא משחק שאפשר לשחק במליאה או בזוגות . כדאי לבקש מהתלמידים להגיד מהי ה"כותרת" לכל טור של מספרים : הטור הראשון כולל מספרים דו ספרתיים ( מ - 11 – 19 ) , הטור השני כולל מספרים שלמים בעשרות, הטור השלישי כולל מספרים חד ספרתיים בנקבה . אפשר להקרין את הפעילות על הלוח ולבקש מהתלמידים לכתוב עוד מספרים מתאימים בכל טור ואז לחזור ולשחק . פעילות 13 כדי לבחור את שם המספר המתאים התלמידים צריכים לבדוק את המין של כל שם עצם : תרגילים, עמודים, משפטים = זכר, שאלות = נקבה . זיהוי המין נעשה בעיקר לפי הסיומת ( …ִ ים – לזכר, … וֹת – לנקבה ) . בפעילות זאת אין שמות עצם שהריבוי שלהם יוצא דופן . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار