صفحة: 26

26 34 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . הַשְלִימוּ אֶת הַמוֹדָעָה בַּמַחְבֶּרֶת לְפִי בְּחִירַתְכֶם . 35 . יַסְמִין מְסַפֶּרֶת לְאַיָה עַל הַתִיק הֶחָדָש שֶקָנְתָה בָּאִינְטֶרְנֶט . הַמְשִיכוּ אֶת הַשִׂיחָה בַּמַחְבֶּרֶת . אַתֶם יְכוֹלִים לְהִשְתַמֵש בְּמִילוֹת שְאֵלָה וּבַמִילִים הָאֵלֶה : מְחִיר , הֲנָחָה , יָקָר , זוֹל , צֶבַע . אַיָה : הַי, יַסְמִין . אֵיזֶה תִיק יָפֶה ! חָדָש ? יַסְמִין : כֵּן, קָנִיתִי אוֹתוֹ בָּאִינְטֶרְנֶט . אַיָה : כַּמָה ? יַסְמִין : אַיָה : יַסְמִין : אַיָה : יַסְמִין : הֲנָחָ ה ! מְחִיר : מְחִיר אַחֲרֵי הֲנָחָה : חִינָם עַד הַבַּיִת ! רוֹצִים לִקְנוֹת עַכְשָיו ? רוֹצִים לִקְנוֹת עוֹד מַשֶהוּ ? צֶבַע : פעילות 34 אפשר לקיים את הפעילות גם סביב מוצרים אחרים מלבד תיקים ואוזניות : כל תלמיד בוחר בעצמו או מתוך רשימה על הלוח מוצר שהוא מעוניין לקנות באינטרנט . התלמידים מציירים וכותבים במחברת את המודעות למוצרים שהם בחרו . לאחר מכן מציגים במליאה את כל המודעות . התלמידים מסתכלים על המודעות, בוחרים מהם מודעה אחת ומספרים למה הם רוצים לקנות את המוצר הזה . פעילות 35 זוהי משימת כתיבה של שיח מורחב . השיחה בנויה באותה תבנית של השיחה המקוריינת בין דניאל לעומר בפעילות 29 . בפעילות זו נתונה ההתחלה של השיחה כדי להקל על התלמידים את המשך הכתיבה . אפשר להציע לתלמידים מאגר של מילות שאלה ומאגר של משפטים כמסייעים לבניית השיחה . יש להזכיר, כמובן, שאפשר לשאול שאלה גם בלי מילת שאלה, למשל : יש להם את זה גם בצבע ירוק ? כך נוהגים לשאול בשפה המדוברת . מאגר משפטים : זה זול / יקר כמה זה עלה / עולה ? יש להם הנחה של X שקלים איפה קנית את ה . . . באינטרנט יש . . . יש גם בצבע . . . ? 26

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار