|
صفحة: 27
27 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 5 . דַבְּרוּ בְּזוּגוֹת . מִצְאוּ מָה מְשוּתָף לָכֶם וְלַיֶלֶד אוֹ יַלְדָה שֶיוֹשְבִים לְיַדְכֶם בַּכִּיתָה . تحدّثوا في أزواج . جدوا ما المشترك بينكم وبين ولد أو بنت يجلس / تجلس بجانبكم في الصفّ . דוּגְמָה : שְנֵינוּ לוֹמְדִים בְּכִיתָה ה 1 . לִשְתֵינוּ יֵש עֵינַיִים חוּמוֹת . 6 . הַאֲזִינוּ וְהַתְאִימוּ אֶת הַתְמוּנוֹת לַמִשְפָּטִים שֶהַיְלָדִים אוֹמְרִים . מִשְפָּט 1 - א דוּגְמָה : נָטָלִי אוֹמֶרֶת לְדָנָה : "שְתֵינוּ חֲבֵרוֹת שֶלָךְ . " שְתֵינוּ / שְנֵינוּ שְתֵי בָּנוֹת אוֹמְרוֹת שְתֵינוּ ( كلتانا ) . שְנֵי בָּנִים אוֹמְרִים שְנֵינוּ ( كلانا ) . א ד ב ה ג ו בהצגת המילים לתלמידים יש התייחסות לשני בנים ( שנינו ) ולשתי בנות ( שתינו ) . אפשר לומר לתלמידים שגם בן ובת אומרים : שנינו . פעילות 5 בפעילות זו התלמידים יכולים לחזור על אוצר מילים ועל מבנים לשוניים שנלמדו בשנים קודמות : צבע עיניים, צבע שיער, בגדים שלובשים, חפצים שיש להם, דברים שהם עושים / לומדים, המשפחות שלהם, איפה הם גרים וכו' . כדאי להעלות את הנושאים האלה להשוואה לפני שהתלמידים מתחילים לדבר בזוגות . פעילות 6 זוהי פעילות של האזנה . בפעילות זו המשפטים די ארוכים, וכדאי להשמיע אותם כמה פעמים . המשפטים לפעילות הבנת הנשמע : 1 . מונה לא אוהבת חומוס, אני לא אוהבת חצילים, אבל שתינו אוהבות פיצה . 2 . אדם אוהב כדורגל, ואני אוהב כדורסל . יחד אנחנו משחקים רק בדבר אחד : במשחקי וידאו . 3 . מה שמשותף לכמאל ולי זה מוזיקה . שנינו תמיד שמחים לשמוע מוזיקה, לרקוד ולשיר . 4 . סוניה ואני עושות המון דברים יחד . אתמול רכבנו ביחד על אופניים . 5 . מריה ואני אוהבות לצייר . אנחנו מציירות במחברות, על דפים וגם על הרצפה . 6 . מוחמד לימד אותי לשחק שחמט, ואנחנו משחקים ביחד שחמט כמעט כל יום . זמן משחק, דיבור ועוד חיזוק הנושא הלשוני שתינו , שנינו . התלמידים מתהלכים בכיתה . כשהמורים מוחאים כף, כל תלמיד או תלמידה מוצאים בן / בת זוג שבקרבתם . על שני התלמידים לשוחח ולמצוא משהו המשותף לשניהם ( דוגמה - לשנינו יש א בשם, לשתינו יש עיניים חומות, שנינו אוהבים כדורגל ) . זוג שמצא משהו משותף מרים יד . כשכל הידיים מורמות, מבקשים מכמה זוגות לספר מה הפרט המשותף שמצאו . 27
|
|