صفحة: 197

ט. יחידות מידה ריבועיות 4 פעילות קבוצתית א. כל קבוצה תיקח גיליון נייר ותגזור ממנו ריבוע שאורך צלעו 100 ס"מ. גם הריבוע הזה יכול לשמש יחידת מידה של שטח. יחידה זו נקראת מטר רבוע ומסומנת בקיצור: מ"ר. ב. כמה ריבועים של דצמ"ר מכסים את הריבוע שגזרתם! השלימו: דצמ"ר=1 מ"ר כמה ריבועים של סמ"ר מכסים את הריבוע שגזרתם! השלימו: סמ"ר= 1 מ"ר ג. סרטטו בגיר על רצפת הכיתה צורה ששטחה 2 מ"ר. ד. מדדו שטחים של עצמים שונים בכיתה או בחצר בעזרת הריבוע שיצרתם. 5 שלושה ילדים מדדו את שטחו של אותו שולחן. אתגר דני מדד ביחידות של סמ"ר. רמי מדד ביחידות של מ"ר. יוסי מדד ביחידות של דצמ"ר. מי מהילדים קיבל בתשובה את המספר הגדול ביותר! 6 מדדו בבית או בבית-הספר: מהו שטח השולחן! מהו שטח המחברת! מהו שטח רצפת החדר! דיון באיזו יחידת מידה כדאי להשתמש למדידת שטח של שולחן! שטח של מחברת! שטח רצפה של חדר! הביאו דוגמאות מהמדידות שעשיתם. למורה: •סעיפים 5-7 עוסקים בבחירת יחידת מידה נוחה. ככל שיחידת המידה שנבחר תהיה קטנה יותר, התשובה תהיה מדויקת יותר, אבל המספרים יהיו גדולים יותר. לשם הנוחות כדאי להתאים את יחידת המידה לעצם שרוצים למדוד. •המלצה לפעילויות נוספות בכיתה: כדאי להציג לפני התלמידים צורות שונות ולבקש מהם לאמוד את שטחן ולהחליט באילו יחידות מידה כדאי להשתמש.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار