صفحة: 37

מ ם אוצר מילים מוכר : מכונית , מטריה , מסרק , מגבת , מילה , מתנה ; שתיים , ים , אדום , ידיים , זיתים . הקניה : כותבים את האות מ על הלוח . מסבירים שכך כותבים את הצליל מ בתחילת מילה ובאמצע מילה . אבל כששומעים את הצליל הזה בסוף מילה כותבים ם . מציגים את האות בשמה – מ " ם סופית . זמן משחק , דיבור ועוד מכינים כרטיסים כמספר תלמידי הכיתה . על מחציתם כתוב מ ועל המחצית האחרת כתוב ם . נותנים כרטיס לכל ילד . המורה אומרת מילים שמתחילות ב - מ ( מיטה , מגבת , מכונית , מתנה , מרק , ממתק , מטרייה , מטאטא , מלח , מלך , מסרק ) , מילים ששומעים בהן מ באמצע המילה ( גמל , זמן , חמור , נמלה , שמש , חומוס ) ומילים שנגמרות ב - ם ( גשם , נעליים , גרביים , פרחים , לחם , ים ) . הילדים מקשיבים למילה ורק אלה שיש בידם האות המתאימה מרימים יד . בכל פעם מבקשים מתלמיד / ה אחר / ת אחד הילדים להגיד איפה נשמעת האות מ / ם - בהתחלת המילה , באמצע או בסוף . מחלקים לילדים ציורים שבמילים המייצגות אותם יש מ / ם - בהתחלה , באמצע או בסוף . בוחרים 3 ילדים ונותנים לכל אחד שלט : מ ...... ( מ בהתחלת מילה ) , ... מ ... ( מ באמצע המילה ) ו - ...... ם ( ם בסוף מילה ) . מבקשים משאר הילדים לעמוד ליד השלט המתאים לציור שבידם . הילד המחזיק את השלט בודק אם הילדים נעמדו במקום המתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار