صفحة: 170

פעילות - 4 התלמידים משלימים את הטבלה לפי המידע הקיים בשיחה ולפי מצגת התמונות של לוסי . לאחר הפעילות כדאי לבקש מהתלמידים להוסיף לעמודה הימנית בטבלה עוד שמות עצם הקיימים במרחב הבית ספרי ( למשל : קלמר , עפרונות , חלונות ) ולדון אם כל אחד משמות העצם הללו היה או לא היה בבית הספר ביער . תרגול נוסף של " היה " / " הייתה " / " היו " ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... ״ בספר הלימוד בעמוד . 199 פינת הלשון " היה " / " הייתה " / " היו " - בתיבה של ההקניה מובאת השוואה בין " יש " , בהווה , ל " היה " / " הייתה " / היו " , בעבר . כדאי להפנות את תשומת הלב של התלמידים לכך שבהווה " יש " מתאים לכל הגופים , ואילו בעבר הנטייה של " היה " משתנה לפי מין שם העצם שאחריו : " היה " - זכר , " הייתה " - נקבה , " היו " - רבים ורבות . כדאי להוסיף דוגמאות נוספות על אלה שבתיבת ההקניה . תרגול רב הוקדש בספר לזיהוי שמות עצם בזכר ובנקבה . כאן יש יישום לידע זה , מכיוון שהתלמידים צריכים לדעת אם " לוח " הוא שם עצם ממין זכר או נקבה כדי לדעת אם לכתוב " היה " או " הייתה " . חשוב לתרגל את ההטיות " היה " / " הייתה " / " היו " בעל - פה . אפשר לשוחח במליאה או בזוגות על אירוע כיתתי שכל התלמידים השתתפו בו , כמו מסיבה כיתתית או טיול , ולומר בסבב מה היה / הייתה / היו בהם , לדוגמה : " במסיבה הייתה עוגה " / " במסיבה היו בלונים " / " במסיבה היה מיץ״ .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار