صفحة: 123

פינת הלשון גוף ראשון יחיד / ה בעבר - מומלץ להקרין או לכתוב על הלוח את התבנית הלשונית של גוף ראשון יחיד / ה בעבר ולהדגיש את הסיומת של הפועל . יש להדגים את הנטייה בזמן עבר בעזרת כמה פעלים מוכרים . לאחר מכן מומלץ לתרגל בעל - פה את נטיית הפועל בהווה ובעבר . אפשר לתרגל ב " פינג - פונג " של המורה עם הכיתה , לעיתים ביחידים ולעיתים במקהלה ( לדוגמה : המורה אומר / ת : " אני כותב , " והתלמידים אומרים : " אני כתבתי , " או להפך ) . אפשר גם למסור כדור בכל פעם לתלמיד מסוים , והוא יהיה צריך לומר את הפועל בצורה הנכונה . פעילות - 5 הפעילות מציגה את נטיית הפועל בגוף ראשון יחיד / ה בהווה ובעבר . כדאי לבקש מהתלמידים לסמן בטבלה את סיומות הפעלים . התלמידים משלימים בטבלה את הפעלים המוכרים להם בזמן הווה . אפשר לבקש מהם להוסיף לטבלה עוד שורה ולכתוב נטייה של פועל מוכר נוסף בגוף ראשון בעבר ובהווה . פעילות - 6 התלמידים בוחרים מתוך מחסן פעלים נתון . הפעילות חוזרת ומתרגלת את נטיית הפעלים בעבר בגופים שנלמדו עד כה : גוף שלישי יחיד / ה ורבים וגוף ראשון יחיד / ה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار