صفحة: 57

אוצר מילים ההתחלה החדשה של ליאן – חלק – 1 בסיפור מופיעים שלושה פעלים חדשים שיש להקנות ולתרגל . חשוב להקדיש תשומת לב גם למשמעות של הפעלים החדשים וגם לנטייתם . כדי לתרגל את משמעות הפעלים אפשר להציג אותם בפנטומימה : מבקשים ממתנדבים מהכיתה להציג בפנטומימה את אחד הפעלים החדשים , ושאר התלמידים בכיתה מנחשים מהו הפועל ( למשל : מציגים בפנטומימה מישהו שם יד על הראש במבט מהורהר - חושב ) . אפשר להציג פעלים נוספים שכבר מוכרים לתלמידים או שנלמדו בפרק הקודם . בסיפור מופיעים צירופים מהשפה המדוברת : " יהיה בסדר " , " ככה ככה " ו " בטח " . כדאי לחשוף את התלמידים לביטויים האלה שנוכחים מאוד בשפת היום - יום בעברית ולהביא דוגמאות נוספות לשימוש בהם . ההתחלה החדשה של ליאן - חלק 1 ) סיפור בהמשכים ( זו הפעם הראשונה בספר שהתלמידים נחשפים לסיפור בהמשכים . בחלק המבוא ( עמוד 9 במדריך ) תוכלו לקרוא בהרחבה על הסיפור בהמשכים . ביחידה זו התלמידים פוגשים את אחת מארבע הדמויות הקבועות שחוזרות בסיפורי הספר : ליאן , שמתחילה ללמוד בבית ספר חדש . לאחר קריאת הכותרת של הסיפור אפשר לבקש מהתלמידים לשער מהי " ההתחלה החדשה " . שני חלקי הסיפור בהמשכים שמופיעים בתחילת היחידה ובסיומה עוסקים ברגע שלפני הכניסה לבית הספר החדש . מומלץ לדבר עם התלמידים על הרגשות של ליאן . בהקשר זה , ילדים יוכלו לשתף , אם ירצו בכך , בחוויותיהם האישיות כתלמידים חדשים בכיתה או בחוג . בהקשר רחב יותר , הם יוכלו לדבר על ההרגשה ביום הראשון ללימודים . יש לגלות רגישות כלפי הסיפורים ולבקש מהתלמידים בכיתה להאזין לכל סיפור ולכבד אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار