صفحة: 51

פינת הלשון " לדעתי " – כדאי להדגים את השימוש במילה בהקשר נוסף . אפשר , לדוגמה , להזמין לקדמת הכיתה שני תלמידים שמציגים דעות הפוכות . למשל : תלמיד או תלמידה אומרים " לדעתי , בקיץ כיף " ותלמיד או תלמידה אחרים אומרים " לדעתי , בחורף כיף . " בשלב הבא כל אחד מהם מביא נימוק לדעתו , למשל : " לדעתי , בקיץ כיף כי הולכים לים . " לעומת " לדעתי , בחורף כיף כי לא חם ולובשים מעיל . " מבקשים מהתלמידים בכיתה לחשוב על נימוק נוסף לדעה שהובעה . תלמיד או תלמידה שמצאו נימוק נוסף , נעמדים לצד התלמיד בקדמת הכיתה אתו הם מסכימים ואומרים בקול את דעתם , למשל : " לדעתי , בקיץ כיף כי אוכלים הרבה גלידה / לדעתי , בחורף כיף כי יש הרבה פרחים יפים " . לאחר מכן ניתן לבקש משני תלמידים אחרים להציג דעות מנוגדות בנושאים אחרים ולהציג אותן . בפרק 4 תילמד תבנית נוספת להבעת דעה : " אני חושב ש ... " / " אני חושבת ש ... " . פעילויות - 9 - 8 קוראים בקול במליאה את בועות הדיבור של מאיה ואמיר ואת הטיעונים בפעילות 9 ומוודאים שהם ברורים . רק לאחר מכן מבקשים מהתלמידים לבצע את מטלות . 10 - 9 פעילות - 10 הפעילות מזמנת הבעת דעה מנומקת . אם יש תלמידים בכיתה שמסוגלים להוסיף נימוק משל עצמם , מומלץ כמובן לעודד אותם לכך . לאחר הפעילות כדאי לערוך דיון בנושא בכיתה ולאפשר למספר רב של תלמידים להביע את דעתם על סמך הנימוקים בפעילות 9 או על סמך נימוקים אחרים . אפשר גם לערוך הצבעה ולבדוק מה הדעה של רוב התלמידים בכיתה . כדאי גם לחשוב יחד על שפות נוספות שמבינים בכל העולם ( כמו תווי מוזיקה , חשבון ( מספרים וסימני הפעולות ) , פנטומימה וכדומה ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار