صفحة: 28

פעילות 4 אנחנו כיתת חברים מטרות : התלמידים יעלו רעיונות להתנהגויות חבריות ומכבדות בכיתה וינסחו חוקת התחשבות עבור כולם משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : גואש , מגבונים לחים , כרטיסיות ארגז כלים אישיות לכל ילד מהלך הפעילות : פתיחה : מכיוון שמדובר בפעילות סיכום של התוכנית , הכינו מראש שטיח לשבת עליו ושבו במעגל על הרצפה או ערכו את הפעילות בחדר מיוחד שבו אפשר לשבת במעגל על הרצפה . הניחו את הבקבוק על הרצפה וסובבו אותו . הילד שעליו הבקבוק מורה כשהוא נעצר , צריך להשלים את המשפט : להיות חבר זה ... המשיכו כך עד שכל הילדים המעוניינים בכך משתתפים בפעילות . הסבירו לתלמידים שזהו המפגש האחרון של התוכנית , ולכן תדברו על איך אפשר להמשיך להיות חברים טובים במשך כל השנה , כדי שלכולם יהיה נעים לבוא לכיתה בכל יום . פעילות : בקשו מהתלמידים להסתדר בשורה לפי כמות האחים במשפחה ( על מנת ליצור ערבוב בין תלמידים ) . כל שלושה ילדים שעומדים סמוך זה לזה יעבדו כצוות . בקשו מכל שלישייה להציע רעיון אחד שיהפוך את הכיתה לנעימה ולכיתה שלכולם כיף לבוא אליה בבוקר . שימו לב : הרעיון הוא להציע דברים שילדים יכולים לעשות מבחינת היחס זה כלפי זה ולא מבחינת הנראות של הכיתה או דברים טכניים אחרים . ייתכן שיהיו שלשות שיתקשו לנסח הצעות , לכן רצוי לעבור בין התלמידים ולהציע את עזרתכם . התכנסו שוב במעגל ובקשו מכל שלשה לשתף ברעיון שבחרו . רשמו את כל הרעיונות על הלוח . אם יש רעיונות דומים , ניתן לקבצם תחת רעיון אחד . אמרו לתלמידים שיש לבחור שלושה רעיונות עיקריים עבור כולם . ערכו הצבעה ובחרו את שלושת הכללים המועדפים . לאחר הבחירה של שלושת הרעיונות , רשמו אותם על בריסטול גדול . הדביקו את הבריסטול על הלוח ואמרו לתלמידים להסתדר בתור מול הבריסטול . כל ילד בתורו יצבע את כף ידו בצבע גואש , לבחירתו , ויסמן את חתימתו על ידי הצמדת כף היד לבריסטול וכתיבת שמו ליד החתימה . את הלוח עם הכללים שנבחרו וכל החתימות תלו במקום מרכזי בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار