صفحة: 7

מבחינה רגשית : ילדים בגילאים אלו עדיין נוטים לתפוס את העולם כ " שחור או לבן " ויחוו קושי להרגיש דברים בצורה מורכבת יותר . לאור זאת , פעמים רבות נראה צורך עז לבצע דברים באופן " מושלם " וכעס רב על עצמם ועל הסביבה כשזה לא קורה . לילדים בגילאים אלו יש צורך לקבל אישור ממבוגרים משמעותיים – הורים או מורים , וניתן לראות חיפוש שלהם אחר קרבה ואישור על מעשיהם מהמבוגרים סביבם . ילדים בגילאים אלו נוטים להיות מובכים בקלות רבה יותר והם רגישים יותר לדעותיהם של אחרים . ההתפתחות הקוגניטיבית , הרגשית והחברתית בגילאי בית הספר – כולן פועלות יחד לקידום הצמיחה המוסרית שמתפתחת לאורך שנים אלו . ילדים מראים דבקות נוקשה בנורמות ( # מעמד " מקודש " לכללי משחק ) . הוגנות , שיתוף ושוויון הם בעלי חשיבות מכרעת ביחסים בגיל זה . אם לוקחים את כלל המאפיינים האלו בחשבון , מצטיירת בפנינו תמונה של ילדים המחפשים חוקים , חברויות והערכה ממבוגרים סביבם , הלומדים לשלוט בעולמם הרגשי ולהבין את האחר , ומפתחים את יכולותיהם הרגשיות , החברתיות והשכליות כל הזמן . עבודה על מיומנויות חברתיות , אמפתיה ואכפתיות בשלב זה היא משמעותית , ויכולה לספק את התשתית ליצירת כיתה מכבדת ובעלת אקלים חיובי בהמשך הדרך , לספק לילדים את ההזדמנויות לחדד את הכלים החברתיים שלהם , ללמוד מיומנויות חדשות , ולהתמודד עם המציאות המשתנה והמתפתחת שהם חלק ממנה בבית הספר ובכיתה . מכיוון שהילדים ' מתלמדים ' עדיין במיומנויות החברתיות - רגשיות שלהם , במיוחד במצבים מורכבים , חשובה במיוחד ההדרכה והתמיכה של המבוגרים דרך התנסויות חווייתיות כמו בתוכנית ' אל תלעגו לו ' . פירוט מטרות התכנית על פי שלביה : יחידה ראשונה : הרגשות שלי ואני התלמידים יכירו מגוון רגשות וילמדו לזהות רגשות שונים . התלמידים ילמדו לזהות רגשות שונים אצל סביבתם ודרכי הבעה שונות של רגשות . התלמידים יפתחו רגישות לזולת ואמפתיה על ידי הזדהות עם דמויות בסיפור או בסרט . התלמידים ילמדו דרכים להבעת רגשות שליליים . יחידה שנייה : אכפתיות והתחשבות התלמידים ילמדו להכיר פעולות של אכפתיות והתחשבות התלמידים ירכשו כלים לקידום אכפתיות בכיתה בצורה אמפתית ויצירתית התלמידים ילמדו על דרכים יצירתיות לפתרון סכסוכים התלמידים ינסחו חוקת התחשבות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار