صفحة: 9

סיום פרק ויוצאים החוצה ... בחלק הזה של הפרק ניקח את מה שלמדנו בו לחיינו כיום , ונבדוק אם לדמויות שעסקנו בהן בפרק , או למה שהן מביאות עמן , יש מקום גם כיום . עוד נבדוק אם דרכי ההתמודדות שלהן עם הערך מוכרים גם לנו . בכל פרק נשלב גם הצצה לנושא בת - המצווה ובר - המצווה . כאן ניצור חיבור בין הלבטים והשאלות שהועלו בפרק ובין התקופה הנוכחית בחייהם . דמויות בנות התקופה בסוף כל פרק מופיעה רשימה של דמויות שהן בנות אותה התקופה שנידונה בפרק , על גבי מעין מפת רחובות . ה ' מפות ' האלה עשויות לסייע לכם בבחירת הדמות למיזם שלכם . יוצאים החוצה ... בעמוד האחרון של כל פרק אנחנו מזמינים את התלמידים ' לצאת החוצה ' - זוהי פעילות שנועדה להוציא את התלמידים אל מחוץ לגבולות של הספר ולהפוך את הלימוד למעשה . בקשו מהתלמידים לגלות יצירתיות . פרק 8 את הפרק המסיים את חלק א של הספר - פרק - 8 התלמידים עצמם יכתבו , בהנחייתכם . הפרק הזה יוקדש למיזם שייבנה בעזרת שיטה הנקראת " למידה מבוססת פרויקט " - PBL - . Project Based Learning במהלך השנה יבחרו התלמידים דמות שהם יחקרו ויגבשו סביבה רעיון ערכי המתחבר לתרבות היהודית - ישראלית . שימו לב : בעמוד האחרון של כל פרק מצויה מעין מפה עם שמות של דמויות חשובות נוספות בנות התקופה . הדמויות האלה יכולות לשמש את התלמידים במיזם שלהם . חלק ב : פרק : 9 למה לי בת - מצווה או בר - מצווה עכשיו ? בשנה זאת ובשנה שקדמה לה מתקיימות חגיגות הבת - מצווה והבר - מצווה של תלמידותיכם ותלמידיכם . בפרק הזה ניסינו לשאול : מה זה אומר , להיות בת - מצווה או בר - מצווה ? מהי המשמעות של ציון יום ההולדת 12 לבנות ו - 13 לבנים ביהדות ? אילו מנהגים נהגו לאורך הדורות לציון גיל בר - המצווה ובת - המצווה ? על כך בהרחבה בעמ ' . 53 - 48 ניתן לבחור מתי תרצו ללמד חלק זה , בהתאם לציון שנת בר - בת המצווה בכיתתכם . חלק ג : ציוני זמן - פרקים 13 - 10 בפרקים האלה נעסוק ב - 4 מועדים : פרק – 10 יום השבת פרק – 11 יום הכיפורים פרק – 12 יום הזיכרון ליצחק רבין פרק – 13 ספירת העומר ול " ג בעומר בארבעת הפרקים האלה נשאל את השאלה : מהי המשמעות של המועד הזה לגבי התלמידים , נערות ונערים בני כיתה ז במאה ה - ? 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار