صفحة: 132

בפעילויות 6 - 3 על התלמידים לחשב נפחים בליטרים ובמיליליטרים במגוון הקשרים מחיי היום - יום . פעילויות 11 - 7 עוסקות בהיכרות עם יחידת מידה נוספת 1 – מטר מעוקב ( מ " ק ) . לפני הפעילויות אפשר לשאול את התלמידים כך : למדתם שנפח קובייה שאורך כל צלע שלה 1 ס " מ הוא 1 ס " מ מעוקב ( סמ " ק ) , ולמדתם שנפח קובייה שאורך כל צלע שלה 1 דצ " מ ( שהם 10 ס " מ ) הוא 1 דצימטר מעוקב ( דצמ " ק ) . אם כך , מהו לדעתכם נפח קובייה שאורך כל צלע שלה 1 מ ' ? התשובה היא 1 מטר מעוקב ( מ " ק ) . הנפח של קובייה שאורך כל צלע שלה 1 מ׳ הוא מטר מעוקב , ובקיצור כותבים מ " ק . בפעילות 11 התלמידים מוצאים את הקשר בין המידות מ " ק ודצמ " ק . הפעילות הזאת מוגדרת אתגר , וייתכן שלא תתאים לכל התלמידים . ארגז שצורתו קובייה שאורך כל צלע שלה 1 מ ' הוא ארגז שנפחו 1 מ " ק . יש לזכור ש - 10 ס " מ הם 1 דצ " מ , כלומר 10 דצ " מ הם 1 מ ' ( 100 ס " מ ) . כדי למלא את הארגז בקוביות של 1 דצמ " ק , יש לסדר אותן ב - 10 שורות של 10 לבנים . בארגז יש 10 שכבות כאלה , ולכן יש 1 , 000 לבנים בסך הכול ( . ( 10 × 10 × 10 = 1 , 000 במילים אחרות , 1 מ " ק שווה 1 , 000 דצמ " ק . אחרי פעילות 11 חוזרים על המסקנה מהפעילות ומכירים שם נוסף ל - 1 מ " ק : 1 מ " ק 1 , 000 = דצמ״ק . 1 מ " ק נקרא גם קוב . 1 קוב 1 , 000 = ליטר בפעילויות 12 ו - 13 התלמידים מתרגלים את השימוש ביחידת המידה החדשה – קוב . בפעילות 12 עליהם לחשב את הנפח של ברכה במ " ק ו " לתרגם " את הנפח לקוב . חישוב נפח הברכה : , 25 × 50 × 3 = 3 , 750 כלומר נפח הברכה הוא 3 , 750 מ " ק . 1 מ " ק 1 = קוב , ולכן נפח הברכה הוא גם 3 , 750 קוב . כדי למלא את הברכה יש צורך ב - 3 , 750 קוב מים . בפעילות 13 עוסקים בקשר שבין המידות ליטר וקוב . 1 קוב שווה 1 , 000 ל׳ , ולכן יש לבדוק כמה בקבוקים של 2 ל ' הם 1 , 000 ל׳ . אפשר לחשב את מספר הבקבוקים בעזרת התרגיל 1 , 000 : 2 = 500 או בעזרת המשוואה . 2 × 500 = 1 , 000 לפיכך אפשר למלא 500 בקבוקים של 2 ל ' ממכל שבו 1 קוב של מים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار