صفحة: 130

הצעה לפעילות נוספת אפשר לחזק את הבנת המסקנה מהפעילויות בעזרת קוביות של 1 סמ " ק : בונים תיבה שממדיה 1 ס " מ , 1 ס " מ ו - 3 ס " מ . מבקשים מהתלמידים להגדיל ממד אחד לבחירתם פי . 2 אם הם יגדילו את התיבה שבנו כנדרש , הם יגלו שהם למעשה בנו תיבה נוספת , זהה לזו שבנו , בצמוד אליה . לכן מספר הקוביות ( נפח התיבה ) גדל פי . 2 פעילות 24 חוזרת על אותו רעיון , אבל הפעם חוקרים קובייה . שימו לב שגם בפעילות הזאת כל שלושת הממדים של הקובייה הכחולה גדולים פי 2 מהממדים של הקובייה הירוקה , ולכן נפח הקובייה הכחולה גדול פי 8 מנפח הקובייה הירוקה . אפשר לבדוק את ההשערה על ידי חישוב הנפח של כל קובייה בנפרד : הקובייה הירוקה : , 3 × 3 × 3 = 27 כלומר 27 סמ " ק . הקובייה הכחולה : , 6 × 6 × 6 = 216 כלומר 216 סמ " ק . אכן 216 גדול מ - 27 פי . 8 חידות מספרים עמוד – 182 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 142 – 135 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار