صفحة: 108

ב . ממדים של תיבה ( עמודים 149 – 144 ) המטרה המרכזית של היחידה הזאת היא שהתלמידים יבינו שאפשר למצוא את אורכי כל הצלעות של תיבה בעזרת שלושת הממדים שלה , כלומר אורכי שלוש צלעות היוצאות מקדקוד אחד . ייתכן שיהיו תלמידים שיקראו לממדים האלה אורך , רוחב וגובה . לא מומלץ להשתמש במושגים האלה מכיוון שהתיבות יכולות להיות מוצגות בכיוון שבו יהיה קשה לקבוע מה מייצג אורך או רוחב . עם זאת אין לפסול שימוש במושגים האלה בתחילת לימוד הנושא . פעילויות 5 – 1 מבוססות על הידע הקודם של התלמידים על כך שכל זוג צלעות נגדיות במלבן שוות זו לזו באורכן . על ידי צביעת צלעות נגדיות באותו צבע בכל הפאות , התלמידים לומדים שמכל קדקוד יוצאות שלוש צלעות בדיוק , שאורכיהן מייצגים את ממדי התיבה . בפעילות 4 התלמידים בודקים את ממדי התיבות שבאוסף התיבות ולומדים לקשר בין ממדי התיבה ובין סוגי הפאות שלה , בהתאם למיון שביצעו ביחידה הקודמת : אם אין לתיבה פאות שהן ריבועים , כלומר יש לה שלושה זוגות של פאות השונים זה מזה , שלושת הממדים שלה שונים זה מזה . אם יש לתיבה בדיוק שתי פאות שהן ריבועים , ארבע הפאות האחרות זהות , ושניים מהממדים שלה שווים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار