صفحة: 90

חלק מהצורות מועדות יותר לטעויות . לצורות ח ו - ר יש סימטרייה סיבובית , אך אין להן סימטרייה שיקופית . התלמידים יכולים לחוש באופן אינטואיטיבי שיש להן איזשהו סוג של סימטרייה ולהקיף את הצורות האלה בטעות . גם צורה ק עשויה להתפרש בטעות כבעלת סימטרייה שיקופית משום שיש בה מעין חזרה , אך בדיקה תגלה שאינה כזאת . צורות ו ו - ז , לעומת זאת , יכולות להיראות ממבט ראשון חסרות סימטרייה שיקופית מאחר שקו הסימטרייה שלהן נמצא בזווית המקשה על מציאתו . התהליך של העלאת השערה , בדיקה אופרטיבית ותיקון תורם ללמידה במידה רבה יותר מבדיקה ללא השערה מוקדמת או השערה ללא בדיקה . האותיות שליד הצורות שיש להן סימטרייה שיקופית יוצרות את המילה מדוזה . מתחת לפעילות 4 יש חידת יוצא דופן . החידה מתקשרת ישירות לנושא הנלמד , והנושא הוא רמז לפתרונה – הצורה השנייה מימין היא היוצאת דופן משום שהיא היחידה שאין לה סימטרייה שיקופית . חידה איזו צורה יוצאת דופן ? נימוק :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار