صفحة: 88

הצעה לפעילות פתיחה להיכרות עם הצורות הגזורות : משחק הסימטרייה לפני שמתחילים בבדיקה הפורמלית של 12 הצורות הגזורות , מומלץ מאוד לשחק את המשחק הזה . המשחק מאפשר לתלמידים להתנסות במציאת סימטרייה של צורות בלי ללמוד את הנושא באופן פורמלי ובלי להבחין בין סוגי הסימטרייה . יש לשחק את המשחק בקבוצות של 4 - 2 תלמידים ( שימו לב : בקבוצה של 5 תלמידים הצורות לא יתחלקו שווה בשווה בין המשתתפים , ולכן עדיף להימנע מקבוצות בגודל הזה ) . אבזרים : סט אחד לכל קבוצה : דף צורות כפול ( עמוד 26 בחוברת האבזרים ) ואוסף הצורות ( עמודים 28 – 27 בחוברת האבזרים ) דף ועיפרון לרישום הנקודות . מהלך המשחק : אחד המשתתפים בוחר צורה כרצונו מאוסף הצורות הגזורות ומנסה להניח אותה על הציור שלה בדף הצורות בדרכים רבות ככל האפשר . מותר לסובב את הצורה או להפוך אותה כדי לגלות דרכים חדשות להניח אותה . המשתתף זוכה במספר נקודות לפי מספר הדרכים השונות שהצליח להניח בהן את הצורה על הציור שלה . כדאי לשים לב למקום של האות על הצורה כדי לא למנות פעמיים את אותה דרך . לדוגמה , את צורה א אפשר להניח על הציור שלה ב - 4 דרכים , כך : ( שימו לב למיקום של האות א בכל אחת מהדרכים ) משתתף שבחר בצורה א והצליח למצוא את כל הדרכים להניח אותה על הציור שלה יזכה ב - 4 נקודות . בתום הבדיקה הצורה יוצאת מן המשחק ואי אפשר לבחור בה שוב . המשחק מסתיים כשנגמרות הצורות . המשתתף שצבר את הנקודות הרבות ביותר הוא המנצח . בפעילויות 1 ו - 2 התלמידים לומדים לבדוק אם יש לצורה סימטרייה שיקופית באמצעות קיפול . יש לבצע את הפעילויות האלה בכיתה בהנחיית המורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار