صفحة: 53

ה . משולשים ( עמודים 66 – 55 ) מלימוד נושא המשולשים בשנים קודמות התלמידים כבר יודעים לזהות צלעות וזוויות במשולש . הם גם עסקו בזיהוי סוגי משולשים ובמיון שלהם לפי צלעות ולפי זוויות בנפרד . המטרה המרכזית ביחידה הזאת היא שהתלמידים ידעו למיין משולשים לפי שני הקריטריונים יחד – לפי צלעות ולפי זוויות . לשם כך הם זקוקים לכמה מיומנויות : יכולת לזהות כל משולש לפי צלעותיו ולפי זוויותיו יכולת לסווג משולש באופן מלא על פי כל אחד מהקריטריונים יכולת להרכיב ולסרטט משולשים המתאימים לאורכי הצלעות ולגודלי הזוויות הנדרשים הבנה שלא כל שילוב של דרישות בנוגע לצלעות ולזוויות של משולש הוא אפשרי . ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו למיין משולשים משום שהם מתקשים להשוות את אורכי הצלעות או לקבוע את סוגי הזוויות של המשולש . לכן בעת פתירת הפעילויות מומלץ לדון עם התלמידים בדרכים לקבוע מה סוג המשולש : כדי למיין משולש לפי זוויותיו אין צורך לדעת את הגודל המדויק של כל זווית . די להשוות אותה לזווית ישרה ולבדוק אם היא גדולה ממנה או קטנה ממנה . אם מוצאים זווית אחת ישרה או קהה במשולש , סוג המשולש לפי זוויות מוגדר , ואין צורך להמשיך ולבדוק את גודלי הזוויות האחרות . כדאי להזכיר לתלמידים כי גודל הזווית נקבע לפי המפתח שלה ולא לפי אורכי הקרניים שלה . בתהליך הזיהוי והמיון של משולשים חשוב שהתלמידים ייחשפו למשולשים השונים זה מזה בגודלם ומסורטטים בכיוונים לא שגרתיים ( אין להם בהכרח צלע המקבילה לשולי הדף ) . היחידה מתבססת על סיפור מסגרת של ילדה המכינה מובייל ממשולשים צבעוניים ומעוניינת למיין אותם בדרכים שונות . התלמידים עוזרים במלאכת המיון . המשולשים שממיינים מופיעים הן בספר לתלמיד ( בעמוד 55 ) והן בחוברת האבזרים ( בעמוד 23 ) על דף מחיק , המאפשר סימון נוח של צלעות שוות וזוויות ישרות . מומלץ לעשות את הבדיקות על הדף המחיק ולתעד את המסקנות על המשולשים שבספר . עמודים 58 – 55 בחלק הזה התלמידים חוזרים על נושא מיון המשולשים לפי זוויות . לפני שניגשים למיון המשולשים שבציור , יש תזכורת קצרה בנוגע להגדרת סוגי הזוויות – חדה , שטוחה וקהה . בפעילות 1 התלמידים ממיינים את הזוויות שבסרטוט לסוגים המתאימים . בפעילויות 4 - 2 הם מתבקשים לבדוק בעזרת סרגל משולש או בעזרת כרטיס מלבני באילו משולשים בדף המשולשים של שלומית יש זווית ישרה ( פעילות 2 ) או קהה ( פעילות , ( 3 ולאחר הבדיקה עליהם לקבוע מה הסוג של כל משולש – קהה זווית , ישר זווית או חד זוויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار