صفحة: 50

בסעיפים ב - ו יש להסתמך על הטבלה : מהחקירה עולה שכל המרובעים הם מקביליות ( סעיף ב ) ושמרובע ב אינו מלבן משום שאין לו זוויות ישרות ( סעיף ג ) . מרובע ג הוא ריבוע משום שהוא עומד בשני התנאים : כל הזוויות שלו ישרות וכל הצלעות שלו שוות ( סעיף ד ) . שימו לב שמרובע ג מונח באופן שבו התלמידים רגילים לראות מעוינים , ולכן תלמידים אחדים עשויים לחשוב שהוא מעוין . זאת אינה טעות , כפי שייווכחו בהמשך – ריבוע הוא גם מעוין מיוחד . עם זאת חשוב שיבחינו שמרובע ג מתאים גם להגדרה של ריבוע . לפני סעיף ה מגדירים לראשונה בפרק את המעוין כמרובע שכל הצלעות שלו שוות . על פי ההגדרה , מרובעים ב ו - ג הם מעוינים משום שכל הצלעות שלהם שוות . בסעיף ו מסכמים : ו . השלימו . השתמשו במילים מקבילית , מעוין , מלבן וריבוע . > מרובע א הוא מקבילית וגם מלבן > מרובע ב הוא מקבילית וגם מעוין > מרובע ג הוא מקבילית וגם מלבן וגם מעוין וגם ריבוע פעילות 6 היא פעילות יישום וחזרה בנושא המצולעים . דוגמאות לסרטוטים אפשריים : . 6 » בכל סעיף סרטטו במלבן הכחול קטע אחד שיחלק אותו למצולעים המבוקשים . דוגמה שני מלבנים השונים זה מזה : א שני מלבנים זהים : ב ריבוע ומלבן : ג שני משולשים : ד משולש ומחומש : ה משולש וטרפז : » באיזה סעיף הקטע שסרטטתם הוא אלכסון של המלבן ? ג » מה משותף למשולשים שקיבלתם בסעיפים ג , ד ו ה ? כולם ישרי זווית

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار