صفحة: 47

חלק מהמצולעים שבפעילות עלולים לבלבל את התלמידים . למשל מצולע יא עלול להיחשב " מלבן שחתכו לו את הפינה " כשלמעשה הוא בכלל מחומש , ואילו מצולע ה עלול להיחשב " קו" או " פס " . דיון בנימוקים השונים שכתבו התלמידים יאפשר לטעויות כאלה להיחשף והתלמידים יוכלו לבדוק אותן על פי ההגדרה . בטווח הארוך פעילויות מהסוג הזה מחנכות את התלמידים למעקב שיטתי אחר הגדרות . בפעילות 3 התלמידים מתבקשים להשלים את הסרטוטים לפי ההוראות . הקטעים המסורטטים באדום הם צלעות של המרובעים המבוקשים . אין להאריך או לקצר את הקטעים האלה להשלמת הסרטוט . הנה דוגמאות להשלמות ( בשחור ) : א שני מלבנים : ב שני ריבועים : דיון באיזה סעיף יש יותר אפשרויות להשלמת הסרטוטים ? על התלמידים להסיק בדיון שבסעיף א יש אפשרויות רבות יותר להשלמת המצולע המתאים . בסעיף ב הצלע הנתונה של הריבוע קובעת את אורכי כל הצלעות באופן חד - משמעי . בסעיף א , לעומת זאת , יש מגוון אורכים אפשריים עבור הצלע הסמוכה לצלע הנתונה ( כל עוד שתי הצלעות הסמוכות יוצרות זווית ישרה ) . שימו לב שבסעיף א יש אפשרות לסרטט גם ריבוע משום שריבוע הוא גם מלבן . אין צורך לדבר על כך עם התלמידים , אך אם יהיה תלמיד שיסרטט ריבוע , כדאי לציין שזאת אכן תשובה נכונה . בחלק השני של פעילות 3 נבדק אם התלמידים מבינים את הקשר הלוגי בין מלבן לריבוע . הניסוח הלוגי של המשפטים קשה , ולכן הפעילות מוגדרת אתגר . » הקיפו את המשפט הנכון : כל מלבן הוא גם ריבוע . כל ריבוע הוא גם מלבן . תכונות המלבן והריבוע מסוכמות בתחתית עמוד . 46

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار