صفحة: 30

א . מצולעים - חזרה ( עמודים 29 – 26 ) לפי ההמלצה בתכנית הלימודים , בתחילת לימוד הגאומטרייה בכיתה ד יש לחזור על נושא המצולעים . נושא המצולעים נלמד בהרחבה בכיתה א והופיע כחזרה גם בכיתות ב ו - ג . לכן בכיתה ד התלמידים אמורים לדעת לזהות צורות השייכות למשפחת המצולעים גם כשלא מדובר במצולעים שגרתיים , ולדעת מתי צורה היא אינה מצולע ( גם אם היא דומה למצולע ממבט ראשון ) . כמו כן התלמידים אמורים לדעת לסווג מצולעים על פי מספר הצלעות והקדקודים שלהם . היחידה הזאת משמשת חזרה על הנושאים האלה . הצורה הזאת היא מצולע . למצולע הזה יש שמונה צלעות , ולכן הוא מתומן . הצורה הזאת אינה מצולע משום שאחד הקווים שמהם היא מורכבת אינו קו ישר . במהלך לימוד הנושא בכיתה מומלץ לדון עם התלמידים בשתי שאלות : מה מספר הצלעות הקטן ביותר שיכול להיות למצולע ? ( שלוש ) , והאם קיים מצולע שמספר הצלעות שלו הוא הגדול ביותר ? ( אפשר להרכיב מצולע מכל מספר נתון של צלעות ) . כמו כן יש לחזור ולהדגיש את קשרי ההכלה במשפחת המצולעים . בהקשר הזה משולש ומרובע הם מקרים פרטיים של מצולע . פעילות 1 פותחת בזיהוי צורות בציור של האמן המפורסם וסילי קנדינסקי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار