صفحة: 22

בעמוד 21 יש משחק המסכם את הפרק . במשחק הזה הלוח השנתי משמש לוח משחק ( כדאי להשתמש בלוח הגדול שבחוברת האבזרים בעמוד 17 ולא בלוח הקטן שבספר לתלמיד ) . לפני המשחק יש לגזור את כרטיסי מכונת הזמן ואת פריסת הקובייה שבחוברת האבזרים ( עמודים . ( 3 - 2 את הקובייה יש לקפל ולהדביק . המשתתפים מתקדמים על הלוח מיום הלימודים הראשון ועד לחופש הגדול . בדרך הם נתקלים במשימות שונות בקלפי מכונת הזמן . ההוראות מפורטות בספר לתלמיד . אפשר לשחק במשחק בקבוצות קטנות של 6 תלמידים ופחות , ואפשר לשחק כל הכיתה יחד כתחרות בין קבוצות , שבה בכל תור נציג אחר מהקבוצה מטיל את הקובייה , מתקדם ומבצע את המשימה . במקרה כזה כדאי להקרין את הלוח השנתי על הלוח בכיתה ולסמן עליו את ההתקדמות של חיילי המשחק . אם בוחרים לדלג על המשחק מסיבה כלשהי , אפשר להשתמש בכרטיסי מכונת הזמן כתרגול נוסף . בכל כרטיס כזה יש חישוב זמן שצריך לעשות . בדקו את עצמכם עמוד 22 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . כדאי להציע לתלמידים להיעזר בלוח השנתי . עמוד 24 הוא עמוד העשרה , ובו הסברים על הנושאים שהופיעו בקצרה לאורך הפרק . מומלץ לקרוא את עמוד ההעשרה עם התלמידים . גם אם תוכנו לא יובן במלואו , הוא יאפשר לתלמידים לקבל מושג כלשהו בנוגע למאפיינים של לוחות השנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار