|
صفحة: 134
א רוצים לבנות משקולת כבדה ככל האפשר בנפח מסוים . באיזה חומר מארבעת החומרים שלמעלה כדאי להשתמש ? הסבר : מתוך החומרים הנתונים , לזהב יש הצפיפות הגדולה ביותר . לכן אם בונים משקולות שוות בנפחן מכל החומרים , המשקולת העשויה זהב תהיה הכבדה ביותר . ב מה המשקל של מוט ברזל שנפחו 100 סמ " ק ? חישוב : על פי הנתון בתחילת הפעילות , 1 סמ " ק של ברזל שוקל כ - 8 גרם . לכן מוט ברזל שנפחו 100 סמ " ק ישקול פי 100 מ - 1 סמ " ק של ברזל , כלומר 800 גרם . ג צורף יצר תכשיט שמשקלו 20 גרם מ 2 סמ " ק חומר . מאיזה חומר הוא יצר את התכשיט ? הסבר : בסעיף ג אם 2 סמ " ק חומר שוקלים 20 גרם , 1 סמ " ק של אותו חומר שוקל מחצית מ - 20 גרם , כלומר 10 גרם . 10 גרם לסמ " ק הם הצפיפות של כסף , ולכן התכשיט עשוי מכסף . בפעילות , 3 המוגדרת פעילות אתגר , על התלמידים לזהות את החומרים על פי משקליהם . ידוע שכל הקופסאות שוות בנפחן . אפשר לחשב מה משקלם של 250 סמ " ק מכל אחד מהחומרים . לחילופין אפשר לסדר את הקופסאות על פי משקלן , מהקל אל הכבד . הקופסה הקלה ביותר ( זאת שמשקלה 2 ק " ג ) מכילה את החומר שהצפיפות שלו היא הקטנה ביותר מארבעת החומרים , כלומר ברזל , וכן הלאה . בדקו את עצמכם ( עמודים 191 – 190 ) בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . בפעילות 1 התלמידים מחשבים נפחים של תיבות בסמ " ק . בפעילויות 4 – 2 הם עוסקים בכל יחידות הנפח ובקשרים ביניהם .
|
|