صفحة: 44

בפעילות 9 התלמידים מיישמים את הגדרות המרובעים שלמדו ומסרטטים מרובעים מתאימים . הנה דוגמאות לסרטוטים אפשריים : . 9 סרטטו בהתאם לתיאורים . באילו סעיפים סרטטתם מלבן ? דיון האם בסעיפים שבהם סרטטתם מלבן אפשר לסרטט גם מרובע שאינו מלבן ? בסעיפים ג ו - ו התקבלו מלבנים . בסעיפים האלה אי אפשר לסרטט מרובע שאינו מלבן משום ששני התנאים שבסעיפים האלה מחייבים שכל ארבע הזוויות של המרובעים יהיו ישרות , ולכן הם מלבנים . אין צורך להתעמק בשאלה מדוע זה כך . שימו לב שגם ריבוע הוא מלבן . הסוגיה הזאת תוסבר בפירוט רב יותר ביחידה הבאה . אפשר להפנות את תשומת לבם של התלמידים גם לכך שלכל הטרפזים שציירו התלמידים בסעיף א יש שתי זוויות ישרות בדיוק , אף שהדרישה הייתה לזווית ישרה אחת לפחות . גם בהקשר הזה די בכך שהתלמידים ישימו לב לתופעה , ואין צורך לנסות להסביר אותה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار