|
صفحة: 86
מטר רבוע פעילות כיתתית . 17 סמנו על רצפת הכיתה ריבוע שאורך כל צלע שלו הוא מטר אחד . אפשר לסמן בעזרת סרט דביק או בעזרת חבל . שערו ובדקו : א . כמה ילדים יכולים לעמוד בו זמנית בתוך הריבוע שסימנתם ? ב . כמה חוברות גאומטרייה בערך אפשר להכניס לתוך הריבוע שסימנתם כך שכולן יהיו מונחות על הרצפה ? שטחו של הריבוע שיצרתם הוא מטר רבוע , ובקיצור כותבים מ " ר . מטר רבוע הוא יחידת מידה מקובלת למדידת שטח . ג . סמנו על רצפת הכיתה מלבן ששטחו 2 מ " ר . מהם אורכי הצלעות של המלבן שסימנתם ? מ ' ו מ ' . ד . מה יכולים להיות אורכי הצלעות של מלבן ששטחו 4 מ " ר ? ה . שערו : מהו בערך שטח רצפת הכיתה שלכם ? מדדו בקירוב את אורכי הצלעות של רצפת הכיתה ( עגלו למטרים שלמים ) ובדקו את השערתכם . . 18 לפניכם סרטוטים מוקטנים של חדרים בבית הספר " יקינתון " . חשבו את השטחים שלהם . א כיתה ד 1 השטח : מ "ר חישוב : עבור פעילות 1 יש להצטייד בסרט מדידה ובסרט דביק או בחבל . מטרת סעיפים א ו - ב של פעילות 1 היא להמחיש את הגודל של ריבוע ששטחו 1 מ " ר .
|
|