صفحة: 97

מושית הבלשית ( עמוד 168 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) פעילות 9 מוגדרת אתגר , ויש למצוא בה מספרים על פי שלושה רמזים . בכל סעיף אפשר לעבור על כל רמז בנפרד , למחוק את כל המספרים שאינם מתאימים לו , וכך להגיע למספר המבוקש . לדוגמה , סעיף ב : מתחילים מהרמז הראשון : ב אני מתחלק ב . 5 אני לא מתחלק ב . 10 כל הספרות שלי אי זוגיות . מוסיפים לו את הרמז השני : ב אני מתחלק ב . 5 אני לא מתחלק ב . 10 כל הספרות שלי אי זוגיות . משני המספרים שנותרו – 905 ו - – 715 רק במספר 715 כל הספרות הן אי - זוגיות ) זאת הזדמנות להזכיר לתלמידים ש - 0 הוא מספר זוגי ( , ולכן המספר המבוקש הוא . 715 בפעילות 10 מגיעים להכללות על סמך דוגמאות : בסעיף א מגיעים להכללה כי המשותף למספרים המתחלקים גם ב - 10 וגם ב - 5 הוא שספרת היחידות שלהם היא . 0 בסעיף ב מגיעים להכללה כי המספרים המתחלקים ב - 5 ואינם מתחלקים ב - 10 הם המספרים שספרת היחידות שלהם היא 5 ) אין מבקשים מהילדים להגיע בעצמם להכללה הזאת , אך הם יכולים לעשות זאת על סמך הדוגמאות ( . בסעיף ג מגיעים להכללה שאין מספרים המתחלקים ב - 10 ואינם מתחלקים ב - . 5 הסבר אפשרי לכך הוא לפי סימני ההתחלקות שלמדו זה עתה : ספרת היחידות של מספר המתחלק ב - 10 היא , 0 ואם ספרת היחידות היא 0 אז הוא מתחלק גם ב - . 5 יוצא מן הכלל ( עמוד 169 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) התחלקות ב 2 ( עמודים 177 – 170 ) בפעילות 1 יש שלושה ספרים המתאימים לתשלום במטבעות של 2 שקלים – הספרים שמחיריהם 68 , 52 ו - 90 שקלים . תלמידים מסוימים עשויים לחשוב שהמחיר 90 שקלים אינו מתאים משום שהם מנסים לחלק 9 עשרות לשני חלקים שווים של עשרות שלמות . באופן דומה הם עלולים לטעות בנוגע למחיר 52 שקלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار