|
صفحة: 104
בטבלה שהתלמידים מתבקשים למלא בסעיף א הנתונים מוצגים לפי גודל המשפחה , ולכן היא עוזרת לתכנן ולבנות את דיאגרמת העמודות . כמו בפעילויות קודמות , אפשר למחוק בקו כל דירה שכבר נמנתה כדי להקל על התלמידים את מניית מספר המשפחות בכל גודל . אפשר גם למנות את המשפחות בעזרת קווים אנכיים – על כל 4 קווים אנכיים מוסיפים קו אופקי המסמן קבוצה של 5 נתונים , למשל : שווה לתשעה נתונים בקטגוריה מסוימת . כך הטבלה של נגה צריכה להיראות : בסעיף ג בשאלה הראשונה כל תלמיד עונה בהתאם למשפחה שלו , כך שתשובות התלמידים יהיו מגוונות . • כמה נפשות יש במשפחה שלכם ? כמה משפחות כאלה יש בבנין של נגה ? בשאר השאלות בסעיף הזה תשובות התלמידים צריכות להיות זהות , ויש לוודא שאינם מתבלבלים בין מספר הנפשות במשפחה ובין מספר המשפחות . לדוגמה , בשאלה הזאת : • מהו גדל המשפחה המופיע מספר הפעמים הרב ביותר ? יש לשים לב שהתלמידים כותבים את המספר המייצג את גודל המשפחה ) 2 ( ולא את מספר המשפחות ) . ) 8
|
|