صفحة: 139

היבט נוסף שיש להסב אליו את תשומת לב התלמידים הוא ההבחנה בין השוואה חיבורית ) למשל סעיף ג ( ובין השוואה כפלית ) למשל סעיפים א , ב , ד ( . הצעה להרחבת פעילות : 4 בכל סעיף אפשר לבקש מהתלמידים להציע זוגות נוספים שמתאימים למשפט . בפעילות 6 מחדדים את ההבדל בין השוואה חיבורית להשוואה כפלית . נתונות שתי כמויות , והתלמידים משלימים מספרים בשני משפטי ההשוואה הנתונים : הראשון מתאר את היחס הכפלי בין שתי כמויות והשני – את ההפרש ביניהן . התלמידים גם נדרשים להדגים את המצב בעזרת סרטוט מתאים על ישר המספרים . בסעיף א הסרטוט נתון וצריך רק להשלים בו נתונים חסרים . בסעיף ב נתונה ההתחלה של הסרטוט , ובסעיפים ג ו - ד נתון ישר מספרים ריק והתלמידים מסרטטים את כל הסרטוט . הנה דוגמה לפתרון סעיף א : . 6 השלימו וסרטטו . א בכתה יש 15 שלחנות ו 30 כסאות . עמודים -203 201 בפעילות 7 התלמידים משלימים חלק ממשפט ההשוואה המתאר את היחס בין שתי כמויות נתונות . כאן לא רק משלימים את המספר המתאר את היחס אלא גם צריכים לבחור איזו קבוצה גדולה יותר . בפעילות זו אפשר להיעזר גם בציור כדי לקבוע מה גדול יותר . לדוגמה , בסעיף א אפשר לדעת שמספר העפרונות של רון גדול יותר ממספר העפרונות של יואב גם לפי הציור ) רואים בבירור גם בלי למנות שלרון יש יותר עפרונות ( וגם לפי הנתונים המספריים בטקסט ) לרון יש 12 עפרונות , וליואב - . ) 6 . 7 השלימו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار